Ir ao contido directamente.


Ti estás aquí > Inicio / música en galego

Música en galego

O grupo ourensán Coanhadeira gaña o certame de Música Folk Radio Obradoiro

Xénero: Folk | 17 / 3 / 2008

imaxe non dispoñible

O folk galego tiña unha cita esta fin de semana, coa final do Certame de Música Folk Radio Obradoiro. Un evento que gañou o grupo ourensá Coanhadeira despois de interpretar “Muiñeira de Antela”, “O fiadeiro” e “Serán en Liñares” e que lle permitirá gravar o seu primeiro CD. Na gala tamén se presentou “Aliaxe”, o traballo de Pradoiro, o grupo gañador da anterior edición.

O Cuarteto Caramuxo de Salvaterra gaña o certame Festival Folk Cancioneiros

Xénero: Folk | 14 / 3 / 2008

not_11769.jpg

A orixinal proposta dun cuarteto formado por seis músicos alzouse con premio do Festival Folk Cancioneiros convocado pola Fundación Barrié de la Maza. O Cuarteto Caramuxo de Salvaterra do Miño, integrado por catro clarinetistas, acordeón e percusión, acadou a unanimidade do xurado, que valorou a súa orixinalidade, a coidada posta en escena e a calidade do tratamento dos temas procedentes do Cancionero Gallego e do Cancionero Musical de Galicia, editados pola Fundación Barrié. Os gañadores recibirán un premio de 6.011 euros, a gravación dun disco e a participación no concerto que ofrecerá a Fundación Barrié o vindeiro 17 de maio no auditorio de Palexco, compartindo escenario con Milladoiro. O xurado tamén propuxo á Fundación Barrié facer unha mención especial, pola calidade dás súas propostas musicais, das formacións finalistas Covalblú, Jacobo de Miguel & Pedro Lamas e Quenda Folk.

Uxía Senlle presenta en concerto o seu novo disco en Compostela

Xénero: Melódica | 14 / 3 / 2008

not_11768.jpg

Con “Eterno navegar” Uxía Senlle, máis coñecida só por Uxía, presentou o seu quinto disco en solitario esta semana aos medios e mañá fará o propio ao público en xeral. Composicións de letra e música propias mestúranse con interpretacións sobre poemas de Celso Emilio ou Curros Enríquez. No seu espectáculo estarán presentes, de igual xeito que no disco, a poesía, a fotografía e outras linguaxes de expresión artística. O álbum gravouse en Sintra (Portugal) e para el contou con diversas colaboracións como a de Paulo Borges, Ugía Pedreira, Guadi Galego, Quim Farinha, Anxo Pintos, Manecas Costa, Filipa Pais e Rui Veloso entre outros. Durante a actuación deste fin de semana no Ciclo Sons da Diversidade de Compostela, Uxía estará acompañada por algúns destes colaboradores. En “Eterno Navegar” a voz de Uxía percorre camiños de sonoridades atlánticas e ritmos africanos, partindo da tradición e das atmosferas da súa orixe. O disco está editado pola discográfica francesa Harmonía Mundi.

A cultura galega en París homenaxea o gaiteiro Ramiro Rodríguez

Xénero: Folk | 14 / 3 / 2008

imaxe non dispoñible

O 78 aniversario de Ramiro Rodríguez vai ser moi especial. Este gaiteiro, integrante do grupo Aires da Terra, leva máis de cincuenta anos difundindo a música tradicional galega en Francia. Un feito polo que a Casa de Galicia en París, o Centro de Estudos Galegos da Universidade da Sorbona e o Círculo Cultural Galego da capital parisina lle renderán unha homenaxe este sábado.

Unha exposición permanente amosa en Lugo 400 instrumentos tradicionais

Xénero: Folk | 13 / 3 / 2008

imaxe non dispoñible

O Centro de Artesanía e Deseño que depende da Deputación Provincial de Lugo abre esta tarde unha exposición permanente sobre música tradicional. Na mesma pode verse unha selección de 400 instrumentos entre os que hai mostras do século XVIII que constitúe, segundo Lara Méndez, vicepresidenta desta institución, “a única exposición de instrumentos musicais catalogada e baseada en criterios científicos que existe en Galicia”. Segundo explicou a responsable, este catálogo quere servir como base para futuras investigacións e análises do patrimonio musical.

Abe Rábade reivindica a actualidade de Rosalía en chave de jazz

Xénero: Jazz/Blues | 11 / 3 / 2008 + AUDIO + IMAXES

not_11742.jpg

Desde hoxe estará nas tendas o disco “Rosalía 21” (Falcatruada) saído do espectáculo multimedia co mesmo nome que se presentou no Teatro Mella da La Habana o pasado 23 de febreiro. O espectáculo, dirixido musicalmente por Abe Rábade e literariamente polo poeta Anxo Angueira, proporciona unha visión contemporánea da poesía de Rosalía de Castro (1837 – 1885). O disco conta con dez temas con textos da poeta compostelá e un corte extra cun fragmento do prólogo de Cantares Gallegos. A declamación dalgunhas das obras de Rosalía na voz de Angueira vaise mesturando coa música en chave de jazz composta por Rábade e a poesía cantada por Guadi Galego. O proxecto procura “unha renovación estética da temática rosaliana adaptada aos novos tempos:melodía, timbre, harmonía e ritmo.” No disco participan Abe Rábade (piano e composición), Anxo Angueira (voz recitada), Guadi Galego (voz), Jesús Santandreu (saxo tenor), Nelson Cascais (contrabaixo) y Bruno Pedroso (batería).

O IGAEM publica os datos definitivos da Rede Galega de Música ao Vivo do 2007

Xénero: Miscelánea | 10 / 3 / 2008

imaxe non dispoñible

Setenta e cinco grupos ou solistas percorreron o país durante o 2007 actuando en corenta e oito salas ao abeiro do programa da Rede Galega de Música ao Vivo no que o erario público corría con parte dos gastos do pago aos artistas. O boletín e_scena do IGAEM publica no seu número de marzo os datos dos resultados en funcións, facturación e asistencia. O balance total é de 798 funcións, unha facturación de 94.181 euros e máis de 37.000 persoas asistindo aos concertos. As cifras detalladas debullan significativas diferenzas de éxito entre as diferentes propostas e salas. Así o grupo que conseguiu unha mellor facturación por concerto foi a formación feminina Faltriqueira que acadou unha media de 387,70 euros, séguena os grovenses Nadadora e Dios Ke te Krew con algo menos de trescentos euros de media. No outro lado do espectro sitúanse os solistas Xoán Curiel e Diego Massimini con 38,10 euros e 40 euros de media por concerto respectivamente. Desde o lado das salas tamén pode verse que foron a Sala Aturuxo de Bueu e a Sala Ache de Marín as mellor paradas cunha media de 298,30 euros e 228,68 euros de facturación media por concerto, mentres que a Sala Badulake de Ordes foi a que menos recadou cunha estimación de 24,60 euros por concerto. No que a asistencia se refire o Forum Celticum de Culleredo conseguiu unha media de 132,72 espectadores por concerto, a cifre máis alta en contraposición aos 15, 53 de La casa de Arriba en Vigo. A ocupación media das salas foi do 35,92 por cento.

Comeza a xira do musical “Galleciae” que mestura tradición galega coa sinfónica

Xénero: Clásica/Lírica | 6 / 3 / 2008

imaxe non dispoñible

A soprano Susana de Lorenzo, o tenor Alberto Cunha, o grupo folk Liorna, as cantareiras e o grupo de baile da agrupación “Trompo ós pés” mais a Orquestra Sinfónica de Melide son os artistas que participan en “Galliciae”, un variado espectáculo musical galego. Malia que a obra se estreou o pasado mes de agosto, agora comeza a xira que a levará por Santiago, Ferrol e A Coruña.

Os Premios Opinión premiarán traxectorias sobranceiras a prol do folk

Xénero: Folk | 3 / 3 / 2008

imaxe non dispoñible

Na súa vindeira edición os Premios Opinión de música folk incluirán un novo galardón para premiar o apoio persoal, empresarial ou institucional á música tradicional. O novo galardón que presenta esta sétima edición dos premios convocados polo xornal coruñés servirá para recoñecer e homenaxear a figuras que resultaron de especial importancia para a evolución artística e industrial do folk no país. O premio non ten dotación económica sendo puramente honorífico. Ata o de agora estes premios só premiaban traballos discográficos de folk galego editados no ano anterior.

Preséntase publicamente o primeiro punteiro afinable para gaita

Xénero: Folk | 3 / 3 / 2008

imaxe non dispoñible

Hai oito anos de traballo, o artesán Lis Latas comezaba os traballos para crear un punteiro afinable para gaitas. Canda a el, o intérprete Pepe Vaamonde presentaba o pasado sábado a versión final desta peza, un útil que permite afinar por primeira vez o instrumento sen necesidade de mudarlle pezas nin modificar a textura da palleta e que mantén o son malia a mudanzas ambientais. A maiores, a peza amplía a versatilidade do instrumento con dúas novas notas, ata o punto de que, na presentación, interpretouse un Preludio de Bach para demostrar as posibilidades do mesmo.

<< Inicio / Anterior . 1151 a 1160 de 1395 . Seguinte \ Fin >>