27 / 3 / 2013
A segunda parte de ‘El héroe’ confirma a importancia da obra e do seu autor no panorama da banda deseñada.
...
16 / 1 / 2013
O valor das obras de creación é, na gran maioría dos casos, transitorio, e hai que ser consciente diso tamén no proceso de divulgación.
...
9 / 8 / 2012
A pesar da longa experiencia común, segue habendo que reivindicar a BD portuguesa na nosa terra.
...
6 / 6 / 2012
A sociedade cambiou, en ben poucos anos, a súa forma de ver o fenómeno do cómic
...
4 / 4 / 2012
A historia da BD galega pode remontarse ‘oficialmente’ xa ao XIX, mais iso non só beneficia o cómic.
...
1 / 2 / 2012
A BD dixital non deixa de ser un cómic, como o libro dixital non deixa de ser un libro. Ou talvez si?
...
19 / 10 / 2011
Os avances na percepción social da BD teñen moito que ver con como se comunica publicamente.
...
3 / 8 / 2011
A banda deseñada galega segue en plena forma, malia todo.
...
26 / 5 / 2011
A conversión de cómics en bos filmes xa non é algo excepcional, afortunadamente.
...
16 / 3 / 2011
A BD galega debe moito ao que foi o director da Casa da Xuventude de Ourense.
...
5 / 1 / 2011
Os debates teóricos sobre a BD poden distraer do verdadeiramente importante.
...
27 / 10 / 2010
As actividades das bibliotecas son un excelente recurso para todos.
...
21 / 7 / 2010
Estamos ante unha nova etiqueta ou ante unha «evolución» da BD?
...
12 / 5 / 2010
Cómpre analizar os novos lugares dos intervenientes no proceso editorial.
...
3 / 3 / 2010
A crise da edición tamén afecta á BD.
...
23 / 12 / 2009
O libro dixital obrigará a repensar os fundamentos do negocio, tamén na BD.
...
14 / 10 / 2009
Acotar a BD é, dito matematicamente, "necesario mais non suficiente"
...
5 / 8 / 2009
A compoñente visual dunha BD é asemade o seu grande atractivo e o seu maior inimigo de cara a un futuro lector
...
27 / 5 / 2009
A BD ten unha produción cara, mais pode ser rendíbel para algúns proxectos, mesmo en mercados pequenos como o galego.
...
18 / 3 / 2009
A palabra escrita, por si propia, non é mellor (nin peor) que calquera outro medio de expresión.
...
21 / 1 / 2009
Representa o orixinal dunha BD máis ou menos que a súa reprodución?
...
29 / 10 / 2008
Os debuxantes de BD parecen ter unha ‘obriga’ como autores: debuxaren individualmente nos libros dos seus lectores.
...
20 / 8 / 2008
Os certames de BD seguen a ser un apoio esencial para o futuro do medio.
...
2 / 7 / 2008
O cómic mudo ten efectos moi interesantes, mais non é apto para todos os públicos.
...
7 / 5 / 2008
‘Aventuras de Cacauequi’ de Jacobo Fernández, un traballo sorprendente e fascinante.
...
12 / 3 / 2008
Cómpre reflexionarmos sobre a necesidade dunha crítica seria tamén na BD galega, como parte inherente a calquera sistema cultural.
...
9 / 1 / 2008
Non é a primeira vez que falamos de Scott McCloud nesta columna, e probabelmente non será a derradeira... O seu novo libro confirma que mantén a súa intelixente ollada sobre a BD.
...
14 / 11 / 2007
Aínda que hai quen entende o adxectivo ‘político’ unicamente relacionado coas cuestións de partido, o termo e infinitamente máis amplo. Como medio de expresión, a BD tamén ten un papel neste ámbito.
...
5 / 9 / 2007
No que respecta ao tan traído e levado secuestro da revista ‘El Jueves’, parece haber bastante unanimidade acerca do inapropiado da acción. Porén, noutros casos non parece haber tanto acordo.
...
18 / 7 / 2007
Seguindo co debate iniciado acerca das axudas institucionais na BD, parece adecuado reflexionarmos sobre o papel dos editores, adoito culpados de moitos dos males do sector.
...
9 / 5 / 2007
A presenza do diñeiro público en materia cultural é necesaria, posto que o creativo non pode estar condicionado unicamente polas leis do mercado. O caso da BD galega non é distinto.
...
14 / 3 / 2007
Aínda que a situación da BD galega cambiou radicalmente nos últimos dez anos, o papel dos fanzines segue a ser fundamental para a súa boa saúde.
...
17 / 1 / 2007
A recente publicación de ‘La Tetería del Oso Malayo’, de David Rubín, volve colocar o seu autor como un dos nomes aos cales hai que estar máis atentos, e non falamos só no mercado galego.
...
25 / 10 / 2006
Os problemas na difusión social da BD non teñen só causas externas; algúns débense tamén a erros cometidos na promoción desde os ámbitos profesionais. Comecemos polos provenientes dos autores.
...
31 / 8 / 2006
Concluímos, de momento, esta pequena serie sobre prexuízos sociais e culturais relacionados coa BD.
...
2 / 8 / 2006
Continuamos a analizar prexuízos que sofre a BD, os preconceptos que lastran a visión social que se ten sobre a novena arte.
...
5 / 7 / 2006
A BD é vítima de múltiples prexuízos dun e doutro tipo. Propomos analizalos para entender mellor as chaves da existencia deses tópicos, daniños por seren falsos ou non totalmente certos.
...
3 / 5 / 2006
O cinema de masas acolle, con certa frecuencia, personaxes sacados da BD. Infelizmente, moitas veces o seu achegamento ao cómic é epidérmico e tópico, e fai pouco favor á difusión das boas obras.
...
8 / 3 / 2006
Chama a atención a escaseza de mulleres no mundo da BD, tanto entre o público lector como na parte autoral. A situación está a mudar, pero aínda falta moito para que tamén se normalice ese aspecto.
...
4 / 1 / 2006
A BD peninsular leva anos esquecendo o público infantil. Reivindicarmos o cómic como medio maduro e adulto non é motivo para esquecer a franxa inevitábel de idade encargada de renovar a xeración lectora.
...
27 / 10 / 2005
Scott McCloud é un dos poucos creadores que combina a autoría de BD coa súa dedicación á análise da linguaxe das viñetas. É o autor do libro "Understanding cómics", unha obra esencial e louvada.
...
10 / 8 / 2005
Unha das formas efectivas de divulgar a novena arte son as actividades relacionadas con ela, centralizadas en salóns, festivais ou xornadas. A época estival abre esta frutífera ‘temporada’ .
...
7 / 6 / 2005
O cómic necesita darse a coñecer. A chegada de múltiples librarías especializadas permite logralo, pero descoidar a presenza nas xeneralistas sería un erro.
...