culturagalega.org

inicio / colaboradores / Agardando as lagarteiras por Rosa Aneiros
Agardando as lagarteiras

por Rosa Aneiros

A propósito de Iraq

Neste incerto arame en que me movo, ese que abanea da realidade á ficción, hoxe decanteime polo real. En certas ocasións a pegada da verdade faise tan fonda que abre sucos na epiderme e unha non pode virar a ollada porque, se a vira, só hai abismo. Un abismo incómodo e magnético que, nun xogo de polos, atrae e repele coa mesma forza. A subtil andaina cara á indiferencia pasa por camiñar na punta dos pés sobre palabras e imaxes. Para que non doa. Para que as fotografías de “Iraq. Días de posguerra” de Javier Teniente non cuspan na nosa hipocrisía.

Agardando as lagarteiras
11 / 11 / 2004
Chuza   del.icio.us   technorati      Imprimir   Escoitar   Enviar  
A colección Crónica de Edicións Xerais de Galicia acaba de ofrecernos unha obra que remexe as conciencias, se é que nos queda algo no pequeno oco existente entre o instinto da fame e o instinto do odio. Os dous instintos máis primarios que resisten no ser humano a estas alturas de (in)civilización. Titúlase “Iraq. Días de posguerra” e nel atopamos os rostros das víctimas, dos iraquíes, derrubados sobre padiolas inmundas ou sobre ruinas dos edificios. Debo dicir que non me gusta o título porque eu aínda non sei se existiu unha guerra. [Guerra = loita armada entre países ou partidos]. Non creo que a definición se axuste ó acontecido nesas antigas e fértiles terras da Persia que serviu de berce para a civilización. Non. Prefiro o termo ocupación por moito que Aznar gabe a súa extraordinaria capacidade de diálogo e tema que calquera dos súbditos do seu reino un grande e libre ofenda ó todopoderoso terratenente Bush. O de Iraq foi unha ocupación armada sen xustificación posible en aras da seguridade internacional. Polo contrario, a única explicación aceptable reside no prezo do barril de cru. Aceptando esta premisa todo resulta comprensible. Porque no diccionario aparece o termo masacre para definir unha matanza entre contrincantes de desigual capacidade ofensiva. Porque aparece ocupación para definir o despregamento de tropas dun ou varios países nun terceiro territorio. Porque aparece crimes de guerra para definir os atentados contra os dereitos humanos que vulneran todos os acordos internacionais, incluída a Convención de Xenebra. Porque non existe guerra cando un ocupa e outro defende o seu.

O traballo fotográfico de Javier Teniente pon imaxes á desesperación, a esa continua loita pola supervivencia nun auténtico campo de exterminio. A pobreza extermina a unha velocidade de vertixe. A carestía de alimentos, auga potable, luz eléctrica e medicinas nos hospitais que sucedeu ó derrocamento de Sadam converte a mulleres e nenos nas principais víctimas dun conflicto que tivo a súa orixe nas pantallas electrónicas de Wall Street. Daqueles índices nos prezos do petróleo a estas miserias. Nas fotografías, encontramos os xardíns do Hotel Palestina, ese que acubilla a xornalistas contra o medo, cheos de nenos que dormen a calor de Bagdag sobre a herba. Como se ollando o ceo iluminado por misís puidesen soñar con estrelas fugaces. Os eivados fan colas en Diwaniya para cobrar as súas anceiadas pagas. As mulleres choran a morte do aiatolá Al Hakim tralo atentado en Nayaf. Os edificios láianse das súas feridas causadas por bombas e derrúbanse coa brisa seca e areosa do deserto.

É ferinte. Simplemente ferinte.

Contemplando estas imaxes unha non pode esquecer

-¡Que historias tan extraordinarias e incribles! – dixo Dinarsad.
-Pois se a noite que vén sigo con vida e a súa maxestade mo permite, contareivos o resto, que é moito máis abraiante aínda – respondeulle Sherazade.

e pensar que oxalá unha muller para salvar a súa vida nos contase estas historias. Que todo fose un pesadelo e que nas vizosas terras babilónicas encontrásemos aladinos, alibabás, sultáns, alfombras máxicas, mazás de ouro, danzas de sete veos, simbads e haréns. Que todo quedase reducido a mil e unha historias e non a esta infame verdade coa que almorzamos cada día ben sexa dende Afganistán ou dende Iraq. E calquera outro día cando estes pasen a un segundo plano informativo, as imaxes chegarán dende outo punto do globo terráqueo. Sempre un débil, sempre un país con recursos devecidos dende o primeiro mundo. Sempre alguén que non poida devolver a labazada.

Na escola chamabámoslles “abusóns”.

Agora chamámoslles defensores da paz mundial e heroes contra o terrorismo internacional.

Está claro que con oito anos sabiamos máis do mundo que agora.

Namentres, o libro de Javier Teniente fica aí, para protexernos da desmemoria.

Rosa Aneiros [correo]

Outras colaboracións

Atrapade o mensaxeiro
por Jose Lens
Entre as viñetas
por Henrique Torreiro
Puntadas do Xastriño
por Xastriño
A banda de La Opinión
por Diario La Opinión
Os dados do reloxeiro
por Xurxo Mariño
Melodixit
por Melo

anteriores colaboracións

Agardando as lagarteiras
por Rosa Aneiros
Novenoscopio
por Miguel Porto
Cartas Marcadas
por Xavier Queipo
Zona RSS | Aviso legal | Contacto | O equipo do portal | Licenza de uso | Contactar coa redacción: redaccion@culturagalega.org I T: +34 981 957202 | F: +34 981957205 |
Logo do Consello da Cultura Galega
Consello da Cultura Galega. | http://www.consellodacultura.org
Pazo de Raxoi, 2 andar. 15704 Santiago de Compostela (Galicia)
Tfno: 981957202 | Fax : 981957205 | e-mail: redaccion@culturagalega.org