culturagalega.org

inicio / colaboradores / A banda de La Opinión por La Opinión Saberes de cómics
A banda de La Opinión

por Diario La Opinión

O rato que levou un premio Pulitzer

O autor norteamericano Art Spiegelman logrou en Maus presentar a BD como arte crítica e de vangarda, aportando un brillante prisma de análise histórica que marcou un fito na historia do cómic.

A banda de La Opinión
14 / 12 / 2005
Chuza   del.icio.us   technorati      Imprimir   Escoitar   Enviar  
Artigo de J.C.H. orixinalmente publicado en La Opinión o 25 de outubro de 2003.


Arthur Spiegelman naceu en Estocolmo (Suecia) en 1948 e vive desde moi novo en Nova York. Art Spiegelman, como é máis coñecido, foi profesor na Escola de Artes Visuais desta cidade e é confundador e editor de RAW, revista de banda deseñada e arte de vangarda aclamada en todo o mundo. Spiegelman obtivo o premio Pulitzer pola novela gráfica ‘Maus’ e gañou a desconfianza de pais e docentes cunha ‘panda lixo’ que incita á rebeldía infantil.

As viñetas de Maus documentan un momento crucial na historia da humanidade, e reflicten a desgastada relación entre un pai e o seu fillo mediante as fugaces visitas que este lle fai coa intención de compilar información de primeira man sobre a odisea que o proxenitor viviu na Europa da Segunda Guerra Mundial. Pero ademais Maus é o cómic que lle valeu a Art Spiegelman o premio Pulitzer hai doce anos. A historia, contada coa fluidez narrativa que caracteriza aos clásicos, recorre á, aparentemente, manida e maniquea representación gráfica dos xudíos como ratos e dos alemáns como gatos. Este recurso, que provocou bo número de denuncias, non resta autenticidade ao relato, xa que conforme o lector avanza na lectura, asume a táctica empregada polo debuxante e déixase levar por uns personaxes de reaccións e comportamentos completamente humanos.

Spiegelman sempre torce o xesto cando se lle pregunta polas súas influencias, pero o seu trazo é claramente deudor do cómic underground norteamericano, así como de Harvey Kurtzman (MAD magazine) e George Herriman, creador de Krazy Kat. Admite que a revista MAD supuxo a súa introdución á sátira, a cuestionarse as versións recibidas e a interesarse pola arte de vangarda. A `Panda Lixo´ (Garbage Pail Kids) foi a resposta de Spiegelman, unha serie de cromos que disgustan a non poucos pais e educadores pero que lograron o que pretendían: “Ensinar aos nenos a dicir non, dicir non ás ideas que lles venden e que se supón que non deben cuestionar”, declara o deseñador.
Spiegelman traballou en debuxos que ilustran os atentados terroristas do 11-S, coas historietas ``In the shadow of no towers´´, que publicou na prensa estadounidense e que reflicten igual preocupación polas actividades de Al Qaida como polas que protagoniza o seu propio goberno. Este autor afincado en Nova York defende que os autores mostren na súa obra a identidade do seu entorno e é o primeiro en lamentar a enorme influencia do cómic americano en todo o mundo.

A obra de Spiegelman é seguida en Estados Unidos cunha atención que vai alén dos afeccionados á BD. O seu compromiso e denuncia exercen unha gran influencia. A pesar desta notoriedade e dos galardóns recibidos en varios países europeos, o seu traballo aínda non é tan coñecido como debería.

Outras colaboracións

Atrapade o mensaxeiro
por Jose Lens
Entre as viñetas
por Henrique Torreiro
Puntadas do Xastriño
por Xastriño
A banda de La Opinión
por Diario La Opinión
Os dados do reloxeiro
por Xurxo Mariño
Melodixit
por Melo

anteriores colaboracións

Agardando as lagarteiras
por Rosa Aneiros
Novenoscopio
por Miguel Porto
Cartas Marcadas
por Xavier Queipo
Zona RSS | Aviso legal | Contacto | O equipo do portal | Licenza de uso | Contactar coa redacción: redaccion@culturagalega.org I T: +34 981 957202 | F: +34 981957205 |
Logo do Consello da Cultura Galega
Consello da Cultura Galega. | http://www.consellodacultura.org
Pazo de Raxoi, 2 andar. 15704 Santiago de Compostela (Galicia)
Tfno: 981957202 | Fax : 981957205 | e-mail: redaccion@culturagalega.org