culturagalega.org

inicio / colaboradores / por

por

Cerebus

¿Que ten Cerebus que o fai tan especial?

20 / 7 / 2011
Chuza   del.icio.us   technorati      Imprimir   Escoitar   Enviar  
Coa publicación o ano pasado do volume recopilatorio titulado Alta Sociedad por parte da editorial Ponent Mon, un dos sonos de moitos dos afeccionados ó comic viuse feito realidade. Por fin, despóis de toda unha vida comiqueira escoitando falar da obra e do seu autor, Cerebus de Dave Sim, tiña, oficialmente, unha edición en castelán.

Un ano despois, aproveitando a saida do segundo tomo recopilatorio, Iglesia y Estado, imos tentar facer unha pequena introducción ó mundo Cerebus e a súa importancia dentro da industria do cómic.

¿Que ten Cerebus que o fai tan especial? A resposta a esta cuestión témola que atopar nese espazo intermedio onde obra e creador fúndense nun só ser. Cerebus non se pode entender sen coñecer a vida de Dave Sim, e podemos decir que a vida de Dave Sim foi, e será, Cerebus.

En España, a serie sempre tivo o atractivo do inalcanzable e prohibido, posto que non foron pocas as veces nas que Dave Sim confirmou a súa decisión de non permitir edicións traducidas de Cerebus, debido á imposibilidade do autor de verificar a exactitude das traduccións por si mesmo. Cerebus sempre foi a serie que nunca se publicaría en España. E así foi, ata que no 2010, motivado quen sabe por qué razons, Dave Sim abre a súa creación ó resto do mundo, España incluida.

No xa lonxano 1977, un novo Dave Sim, comeza unha serie que ía cambiar os cimentos da industria do cómic. Sen pretendelo, e ante a falta de posibilidades para comercializa-lo seu traballo, Dave Sim comeza a autoeditar Cerebus dunha maneira totalmente artesanal. Nunha época onde Internet era ciencia-ficción, este rapaz conseguiu desafiar ós grandes grupos editoriais creando un movemento independente e de autoedición que logo seguirían autores coma Jeff Smith (Bone) ou Terry Moore (Strangers in Paradise).

Durante máis de 300 números e 27 anos da súa vida, Dave Sim mantivo o seu compromiso coa súa creación, rexeitando tentandoras ofertas editoriais na época de esplendor da serie, e aguantando ata o final nos momentos de malas ventas.

Cerebus, o porco formigueiro, comezou sendo unha descarada parodia das series de fantasía heroica coa persoaxe de Conan coma principal referente. Durante os primeiros números da serie, Sim adicouse a facer un simple divertimento con certas concesións argumentais acompañadas dunha búsqueda no aspecto gráfico, na que Cerebus era simplemente un bárbaro cuxas preocupaciones básicas eran as boas pelexas, os cartos e gastar todos estes cartos en bebida e mulleres.
A medida que os números foron pasando e que o proxecto acadaba unha certa solidez, o autor reflexionou sobre as posibilidades da súa creación. Despóis de 25 entregas que podemos calificar coma de preparación gráfica, a verdadeira esencia de Cerebus déixaxe ver a partires deste momento.

A edición española de Cerebus comeza neste punto. Unha vez máis, a polémica acompaña á serie. Non son poucos os lectores que reclamaban unha edición cronolóxica da mesma, comezando polo número un. Persoalmente, penso que a decisión é acertada, posto que estes primeiros episodios poderían levar a certos lectores a un equívoco debido ó radical xiro temático que a obra da con Alta Sociedad.

Desde este intre, Dave Sim abandoa a parodia e comeza a tecer unha sátira política moito máis profunda e complexa que se acompaña dunha proposta gráfica moito máis madura, sempre a medio camiño entre a caricatura e o realismo, axudado neste campo do seu inestimable colaborador Gerhard.

Neste momento é cando podemos apreciar en todo o seu esplendor outra das súas características; a experimentación narrativa. A composición, a ruptura das marxes da páxina e do senso de lectura, os baleiros, a ausencia de viñetas definidas, a tipografía, as técnicas de meta-cómic, a intercalación de textos en prosa, etc… todo elo posto en escea cun excepcional dominio do uso do branco e negro. Unha delicia para calquera afeccionado ó medio.

A miña experiencia persoal dime que, tras a excelente acollida de Alta Sociedad, moitos lectores saciaron a súa curiosidade lectora e cubriron as súas necesidades como coleccionistas. Sería unha mágoa que, ante a inmensidade do océano Cerebus, moitos só mollaran os pes nas bonitas praias pero non se atreveran a nadar un pouco máis lonxe. Invítovos a todos a continuar coa experiencia. Certo é que logo chegarán as tormentas en forma de acusacións de misoxinia e o desvarío temático da trama, pero eso é area doutro costal. Carpe diem!. Disfrutemos do momento e disfrutemos dunha serie que nunca ía ser traducida no noso país.

Outras colaboracións

Atrapade o mensaxeiro
por Jose Lens
Entre as viñetas
por Henrique Torreiro
Puntadas do Xastriño
por Xastriño
A banda de La Opinión
por Diario La Opinión
Os dados do reloxeiro
por Xurxo Mariño
Melodixit
por Melo

anteriores colaboracións

Agardando as lagarteiras
por Rosa Aneiros
Novenoscopio
por Miguel Porto
Cartas Marcadas
por Xavier Queipo
Zona RSS | Aviso legal | Contacto | O equipo do portal | Licenza de uso | Contactar coa redacción: redaccion@culturagalega.org I T: +34 981 957202 | F: +34 981957205 |
Logo do Consello da Cultura Galega
Consello da Cultura Galega. | http://www.consellodacultura.org
Pazo de Raxoi, 2 andar. 15704 Santiago de Compostela (Galicia)
Tfno: 981957202 | Fax : 981957205 | e-mail: redaccion@culturagalega.org