culturagalega.org

inicio / colaboradores / Atrapade o mensaxeiro por Xosé Manuel Lens
Atrapade o mensaxeiro

por Jose Lens

Do corpo no día

Andrea Costas e Mauro Trastoy representan dous xeitos de retratar e autorretratar desde unha ollada próxima. Cada un dos seus últimos traballos coinciden estes días en Santiago en diferentes salas expositivas: Andrea na Fundación Torrente Ballester e Mauro na galería Espazo48. Pretextos para falar do corpo e da ollada desde o retrato, aínda que sexa disperso.

Atrapade o mensaxeiro
28 / 3 / 2006
Chuza   del.icio.us   technorati      Imprimir   Escoitar   Enviar  
En diversas ocasións e momentos atopeime coa obra destes dous autores. Foi, incluso, o seu achado parte do meu propio itinerario de coñecemento da creación actual en Galicia e, con esa busca, ir pensando en diversos modos de arte, de comportamento e das moitas estradas que vai ofrecendo no territorio galego. Andrea Costas pertence ao apartado de nomes que comezaron a significarse na engrenaxe cultural galega desde finais dos anos noventa, xunto a nomes como Fran Herbello, Rubén Ramos Balsa, Antón Cabaleiro, Patricia Dopico ou Félix Fernández, que se facían visibles, entre outras áreas, desde a disciplina da fotografía. Coñecemos e lembramos as súas mostras en Miradas Virxes ou na Fundación Laxeiro e nas colectivas “Injuve” ou “Palabras maiores”, e as súas series de traballos “Formas de ser”, “Incorporados” e “Composturas”; diversos xeitos de adoptar o corpo humano na trama cotián, na súa propia familia ou no contorno do escritorio o da propia casa. Resulta, deste xeito, un traballo fotográfico na dimensión de reflexión e posta en valor do corporal como metáfora e canle de localización do ser humano na sociedade. A mostra “Persoal e transferible”, impulsada desde o Centro de Estudos Fotográfico e o Concello de Santiago, segue definindo esa dimensión de calcular a nosa presenza na terra desde o noso propio corpo e o dos demais, as personalidades que, ao modo de satélites correctos, perimetran a nosa protagonista. O seu pai, a súa irmá e os amigos interrogados coa cámara, entresacando o que queren mostrar e o que se desvía da primeira ollada, aquela doutrina de comprender o personaxe na súa intimidade, nos seus feitos persoais, nas súas actitudes e, sobre todo, polo que o rodea, os seus pensamentos, o espazo, os obxectos, o ambiente de nome e apelidos.

A fotografía, nas súas palabras, como “escusa: o produto concentrado dunha destilación subxectiva e implacable, os vestixios dun experimento longo e pesado, pero tamén enriquecedor e emocionante.” A fotografía como “mediación pouco inocente, empaquetada e consumible que queda dunha experiencia de comunicación”.

Emblemas alterados
Coincide con Andrea o traballo de Mauro Trastoy nesa intención de retrato desde a identidade persoal, desde unha sinxela lectura no plano do próximo, reforzándose os seus traballos en series, como foi o xa coñecido “El hombre tiesto” e provocando desde a perspectiva de análise do corpo pero, sobre todo, desde unha linguaxe de ton simbolista, metafórica e onírica. O seu modo de actuación incide nunha superficie diferente, nun campo que se atopa implantado no debuxo, na banda deseñada e no deseño, unha sucesión de obras desde a instalación e a colaxe de pequenas táboas coloreadas de negro ou vermello, contrastes bipolares e contundentes. Son imaxes que o espectador contornea coa mirada sobre a parede, recorrendo ás grandes ligazóns da literatura e do mundo poético. Unha mensaxe directa, desde a natureza violenta, no sangue que se precipita sobre os corpos ou as propias dislocacións orgánicas, que non se paran nunha única dimensión dramática para apostar pola captura lírica e suxestiva.

“El hombre de los huevos de oro”, nome da súa irónica proposta expositiva, permite atoparse cun autor que domina a figuración e o lugar de adaptación, que domina a aposta polo personaxe, na sucesión de pezas que se integran nunha instalación sobre unha das paredes, con interrogantes sobre a paisaxe e o corpo. Os seus emblemas localízanse na composición de figuras e siluetas, perfís de corpos monocromáticos, que se vén expostos a unha metamorfose de loita, de drama, erosionados. Todo, mentres non se esquece unha tendencia narrativa e moi persoal, nas claves que se concretan nun lugar e tempo concreto. Un autor que veremos nos vindeiros meses na Sala Nasa e, xunto a Candela Touceda, na sala de mostras da Facultade de Belas Artes.

Son días de fotografía e corpo estes días en Compostela: Delmi Álvarez, Christoph Lingg e Susanne Schaber, Luis López "Gabú", Laurent Millet ou Isabel Muñoz; e días de debuxo e corpo: Ignacio Goitía na galería DF.

Outras colaboracións

Atrapade o mensaxeiro
por Jose Lens
Entre as viñetas
por Henrique Torreiro
Puntadas do Xastriño
por Xastriño
A banda de La Opinión
por Diario La Opinión
Os dados do reloxeiro
por Xurxo Mariño
Melodixit
por Melo

anteriores colaboracións

Agardando as lagarteiras
por Rosa Aneiros
Novenoscopio
por Miguel Porto
Cartas Marcadas
por Xavier Queipo
Zona RSS | Aviso legal | Contacto | O equipo do portal | Licenza de uso | Contactar coa redacción: redaccion@culturagalega.org I T: +34 981 957202 | F: +34 981957205 |
Logo do Consello da Cultura Galega
Consello da Cultura Galega. | http://www.consellodacultura.org
Pazo de Raxoi, 2 andar. 15704 Santiago de Compostela (Galicia)
Tfno: 981957202 | Fax : 981957205 | e-mail: redaccion@culturagalega.org