culturagalega.org

inicio / colaboradores / Atrapade o mensaxeiro por Xosé Manuel Lens
Atrapade o mensaxeiro

por Jose Lens

8 notas para unha caída

Carmen volve, sete anos despois, a visitar as salas da galería SCQ, pero agora para inaugurar un novo enderezo, unhas novas salas. Acostumados á súa fusta de memoria e lectura vánitas, percorremos as súas obras co dicionario aprendido.

Atrapade o mensaxeiro
27 / 9 / 2005
Chuza   del.icio.us   technorati      Imprimir   Escoitar   Enviar  
Non podemos deixar de pensar que cada unha das pezas de Carmen Calvo son testemuñas e lembranzas, olladas e murmurios, do pasado; son interrogatorios diante do espectador. Quizais por esa intención de pregunta constante, a mellor das liñas que esta artista tensa é a das indefinicións, que executa diante dunha palabra que sintetiza ou atrapa moitos dos seus mundos. Poñemos os fíos e as palabras necesarios para seguir tensando a corda dunha drama, dun teatro no que o espectador indaga, sentíndoo alleo ou mollado de narración, segundo dispoña a nosa autora.

Fusta
Primeira voz: vara delgada e flexible, cunha correa nun dos extremos, que serve para afalar as bestas e cabalos.
Segunda voz: o socorro que se atrapa nun berro mudo mentres a fusta localiza a súa función. Carmen Calvo instala a dor do momento, a tensión que se aperta a cada intre da vida; nada queda tranquilo. Toda a carne sempre á espera dun castigo, dun remordemento que cada obra sempre executa.

Memoria
Primeira voz: capacidade para recordar, acordanza, acordo. Presenza na mente de algo pasado.
Segunda voz: queda un sorriso na memoria, unha migalla de tempo concentrada nun apartado do cerebro, para volver, para afundirse. A memoria sempre presente, sempre activa. A sorte de interruptor que Carmen Calvo deposita en cada obxecto serve de fío polo que escorrega a memoria. Colaxes e debuxos, manequíns e caixiñas, durmidas dunha loita de tempo para deixarlle ó visitante a oportunidade de deixar de ser caducas.

Tempo
Primeira voz: sucesión ou duración das cousas e dos acontecementos.
Segunda voz: sempre quixen que non pasaran os días, atrapaba cada obxecto que ía atopando, para ir trenzando salvagardas ó meu naufraxio. Un día esquecín porque existía; nunca esquece Carmen Calvo, nunca deixa de percorrer as periferias do real para non deixar de salvarse. Un tempo escápase para outro permanecer; atamos a lembranza máis querida, aquela que serve de espello da túa infancia, da túa nai ou da túa avoa.

Descenso
Primeira voz: acción de descender.
Segunda voz: caía sen poder amarrarme; sempre atopaba un anaco de corda no que amarrarme, para logo seguir caendo. Intento atopar sempre a Carmen Calvo nun xesto de descenso intencionado; pero a caída que non sempre atopa un resultado físico. Descende na poética da melancolía e da resistencia desde o suxestivo, desde un apartado de carne que recorda ó ser humano, nas súas dúbidas e nos seus soños. Unha última parada para mirar, antes de volver a caer.

Morte
Primeira voz: terminación definitiva da vida dunha persoa, dun animal, dunha planta ou calquera organismo biolóxico.
Segunda voz: pensaba na única vez que lle dixera unha frase de fronte, antes de poñelo nun marco. Carmen Calvo para sempre intentando poñerlle estadas a un tempo pasado, afirmando o encoro de caídas, o terro que finalmente sepulta a imaxe. Antes está o exercicio de afirmación desde o presente. Non sabemos o que é morrer, sabemos da ausencia, do baleiro que queda nunha fotografía velada, cos ollos escuros e as roupas brillando.

Labazada
Primeira voz: golpe dado na cara coa man aberta.
Segunda voz: quedoulle o castigo marcado na súa parte dereita, recordando para sempre o que lle dicían que era bo ou era malo nese teatro no que hoxe entraba. Carmen Calvo, guionista de accións improvisadas, durmidas pero asexando, deixa a labazada para o actor que hoxe mira o espectador; diante súa é todo efectividade, recórdalle no momento a debilidade dunha sentencia e a importancia dun xuízo.

Mirada
Primeira voz: acción de mirar.
Segunda voz: sempre a mirada, ausente ou eterna. A mirada de Carmen Calvo existe antes no tacto, nos dedos, existe antes nunha fusta que na retina; a mirada nos teus ollos, que pechan o seu relato. Porque existe unha mirada esperta, que rabuña e se adhire ó visitante, mentes este pregunta e pregunta.

Pasado
Primeira voz: en relación ó tempo, dise do transcorrido inmediatamente antes daquel no que xa está; pretérita.
Segunda voz: diante dunha pequena tumba miramos ás nosas costas, delatando o noso medo, os nosos medos. Sempre está o tempo, dándolle voltas á vida, sempre queda un pasado, un tempo terra, no que mirar e no que asentar un listón cunha nota onde escribimos: Carmen Calvo estivo aquí.

Outras colaboracións

Atrapade o mensaxeiro
por Jose Lens
Entre as viñetas
por Henrique Torreiro
Puntadas do Xastriño
por Xastriño
A banda de La Opinión
por Diario La Opinión
Os dados do reloxeiro
por Xurxo Mariño
Melodixit
por Melo

anteriores colaboracións

Agardando as lagarteiras
por Rosa Aneiros
Novenoscopio
por Miguel Porto
Cartas Marcadas
por Xavier Queipo
Zona RSS | Aviso legal | Contacto | O equipo do portal | Licenza de uso | Contactar coa redacción: redaccion@culturagalega.org I T: +34 981 957202 | F: +34 981957205 |
Logo do Consello da Cultura Galega
Consello da Cultura Galega. | http://www.consellodacultura.org
Pazo de Raxoi, 2 andar. 15704 Santiago de Compostela (Galicia)
Tfno: 981957202 | Fax : 981957205 | e-mail: redaccion@culturagalega.org