culturagalega.org

inicio / colaboradores / Atrapade o mensaxeiro por Xosé Manuel Lens
Atrapade o mensaxeiro

por Jose Lens

13/30 Jorge Perianes

Toda a obra de Jorge Perianes (Ourense, 1974) recrea un mundo de narracións; formulada desde pequenas escalas plásticas, mínimas, surreais e de realidades ocultas, preséntase como un dos autores máis imaxinativos desta nova xeración de artistas galegos. Vén de presentar os seus últimos traballos na galería Ad-hoc de Vigo, coa que colabora e asistiu a numerosas feiras de arte (Arco ou Artísima de Milán). Sobresaen as súas mostras individuais como a realizada por Iniciativa Curva (Santiago), no ciclo Altearte (Ourense) e colectivas como o certame de Artes Plásticas da Deputación de Ourense, a VIII Mostra Unión Fenosa, a recente “Instinto” na galería Fúcares ou a recoñecida “Generación 2005” de Caja Madrid.

Atrapade o mensaxeiro
5 / 8 / 2005
Chuza   del.icio.us   technorati      Imprimir   Escoitar   Enviar  
Búmerang1. ¿Cales son as claves que definen o teu traballo, sempre identificado cunha lectura de mínimos dentro dunha narración irónica e surreal?

O meu traballo, totalmente narrativo e figurativo (aínda que non por iso de lectura lineal nin exento de poetización) ten o seu sentido en que trata de funcionar como un espello de realidades ocultas ó xeito wildeano; non se trata dun mero xogo a pesar da súa aparencia externa, este só é unha máscara que busca destapar outras máscaras. Sírvome da escultura e a pintura indistintamente sempre dependendo da adecuación á idea. Se me centrei máis na escultura é polo su carácter presencial e polas repercusións que isto ten na contemporaneidade. A escultura non representa, crea unha entidade nova, anima o obxecto, ten “alma” e pode ser manipulable; “está viva pero non é unha ameaza” dicíanos Gombrich, ademais nela pódese ensaiar aínda a exploración das formas. Resulta pois, para min, un medio perfecto para un xogo de atracción-repulsión que busca provocar no espectador un “vértigo táctil” e un achegamento confiado a unha obra que esconde tamén traxedia (sempre detrás de toda beleza), melancolía e desengano. Obra, polo tanto, elexíaca, sutilmente inquedante, de afán catalogador, visual (pictórica), meticulosa e irónica.

Búmerang2. Entendemos as túas obras, debuxos e pequenas esculturas, como microrelatos. Unha poética pouco experimentada en Galicia.

É certo que case no coñezo referentes nin discursos homónimos galegos, pero penso que isto non supón ninguna singularidade hoxe en día. A nosa xeración recibiu influencia cultural global, heteroxénea e ampla (con máis ou menos calado): a t.v., o cine, a música pop, etc. formounos a todos de forma similar e a maiores os intereses particulares de cada un e as estancias en diferentes cidades realizaron combinacións especiais. Podemos falar entón dunha multiplicidade de referentes, dunha miscelánea e hibridación que combina sentimentos da nosa terra e doutros lugares do globo. Síntome vigués, galego, español, europeo, etc.

Búmerang3. ¿Sénteste identificado cunha mesma xeración de novos autores galegos? ¿Consideras apropiada a súa promoción?

Creo que actualmente non se pode falar de, máis ou menos, grandes movementos artísticos senón máis ben dunha tendencia ó individualismo. Agrupámonos xeracionalmente e ofrecemos distintos puntos de vista sobre unha realidade global. Persoalmente estou contento coa maioría das propostas dos meus compañeiros, o cal xa é dicir moito, e respecto á súa promoción considero que, aínda que nun principio resulta un pouco precaria, parece que pouco a pouco se están formulando algunhas propostas interesantes que tal vez axuden a mellorar un pouco a situación.

Búmerang4. ¿Poderías establecer unha narración de tendencias ou autores que contextualicen a túa produción? Nomes cos que te sentes identificado.

Si, por suposto, a lista é extensa xa que estou moi interesado en distintas formas de expresión artística e estou seguro que recibo influenza directa de todas elas. Por exemplo, estou fascinado pola literatura e as súas formas de construción, dalgún xeito a miña obra funciona como unha auténtica narración. Dentro dela debo destacar a escritores fundamentais para min pola súa forma de asimilar e presentar a crise social e cultural do mundo contemporáneo. Destacaría a Kafka, Roth, Camus, Schnitzler, Handke, Bernhard e sobre todo a Musil e o seu fundamental “El hombre sin atributos”. Dentro xa do terreo plástico interésame moito e comparto puntos de vista coa obra de Tom Friedman, Walter Martin & Paloma Muñoz, Mark Dion, Gregory Crewdson e Mateo Maté entre outros, e tamén destacaría a pintura de Peter Doig, Neo Rauch, Luc Tuymans e Francis Alÿs. Dentro dunha liña temporal máis ampla reviso continuamente as naturezas mortas do barroco holandés, alemán e italiano na busca de simboloxía e significados atemporais que enriquezan o meu discurso persoal.

Búmerang5. Pensa nun proxecto que quixeras facer.

Non concibo falar de proxectos concretos de xeito illado; o meu proceso creativo enlaza un discurso con outro, unha peza con outra. Contarche un proxecto é contar todo de novo; en todo caso podería destacar os elos que enlazan unhas pezas con outras, e neste sentido podería dicirche que seguirei coa miña particular representación do real expremindo e tratando de esgotar símbolos concretos e procurando a súa continua evolución e renovación. É moi difícil e incómodo fraccionar o meu proceso creativo. Creo estar vendo a realidade sempre desde o mesmo arco de circunferencia, só descubro, consciente e inconscientemente, simboloxía nova e trato de ir eliminando o banal e o que me conduce a calella sen saída.
Ligazóns
Obras e curriculo de Perianes


Galería ad hoc


Mostra de Perianes no ciclo Alterarte


Colectiva Instinto


Crítica da obra de Perianes I


Crítica da obra de Perianes II


Crítica da obra de Perianes III


Robert Musil: “El Hombre sin atributos”


Artigo: O tempo dun bodegón

Outras colaboracións

Atrapade o mensaxeiro
por Jose Lens
Entre as viñetas
por Henrique Torreiro
Puntadas do Xastriño
por Xastriño
A banda de La Opinión
por Diario La Opinión
Os dados do reloxeiro
por Xurxo Mariño
Melodixit
por Melo

anteriores colaboracións

Agardando as lagarteiras
por Rosa Aneiros
Novenoscopio
por Miguel Porto
Cartas Marcadas
por Xavier Queipo
Zona RSS | Aviso legal | Contacto | O equipo do portal | Licenza de uso | Contactar coa redacción: redaccion@culturagalega.org I T: +34 981 957202 | F: +34 981957205 |
Logo do Consello da Cultura Galega
Consello da Cultura Galega. | http://www.consellodacultura.org
Pazo de Raxoi, 2 andar. 15704 Santiago de Compostela (Galicia)
Tfno: 981957202 | Fax : 981957205 | e-mail: redaccion@culturagalega.org