culturagalega.org

inicio / colaboradores / Atrapade o mensaxeiro por Xosé Manuel Lens
Atrapade o mensaxeiro

por Jose Lens

Pintura pozo

A galería Trinta, despois de recoller as luces de Chema Madoz, recibe a pintura emoción, a pintura pozo de Xesús Vázquez, un dos artistas máis interesantes da actualidade.

Atrapade o mensaxeiro
11 / 11 / 2004
Chuza   del.icio.us   technorati      Imprimir   Escoitar   Enviar  
Teño que recoñecelo, este parágrafo ía comezar cunha reflexión sobre o corpo e a arte, con motivo da mostra que nestes días se celebra no Centro Cultura de Belém, en Lisboa, e que recomendo visitala; pero tamén teño que recoñecer que sempre me fascinou a pintura de Xesús Vázquez, polo que Jeff Koons, Eric Fischl ou os irmáns Chapman quedan para a próxima semana. A obra de Xesús Vázquez existe desde o impulso de facerse ver, desde a emoción da cor e o poder do signo. Anaco e silencio. A súa obra podemos agrupala nese grupo de artistas que, desde a década dos setenta, reflexiona desde e ante a pintura. A súa traxectoria comeza na súa cidade natal, e será no Museo Arqueolóxico de Ourense onde ensina as súas primeiras leccións pictóricas no ano 1968; é unha cidade á que sempre volta, como fixo na pasada mostra no Centro Cultural da Deputación. Desde esa data tan carismática o seu traballo evoluciona nunha infinitude de exposicións e longos pasos de traballo, longos períodos de únicas direccións; unha madurez presente que o instalan de cheo como un dos autores máis recoñecidos do panorama actual. Son moitas as súas presenzas expositivas, talvez tantas como proxectos ou pulsos á actualidade.

Pintura rede, paisaxe
O seu traballo céntrase na representación dun espazo onde recrear; lenzo como soporte-barómetro. Na súa traxectoria non resulta azaroso que estivese vinculado ao colectivo Atlántica —grupo para nada azaroso—, na seu terceira e última presenza expositiva (1983). Son pinturas de expresión, recreacións de espazos mitolóxicos; un momento onde non resulta casual que, en 1979, escriba o poema "Mitad del gozne", onde se fusiona ética e poética. O cabalo de Troia como metáfora de invasión desde a estratexia. Serán as súas obras de comezos dos anos noventa as que representan unha depuración non tanto de imaxes senón do refinamento da pel do lenzo; unha dirección non tan directa senón depurada e referencial. As súas recoñecidas batallas están entre o mellor da arte española deses anos, marcando de forma tremendamente ilustrativa o paso dunha pintura de expresión a unha pintura colectiva, de proxecto. Son estas obras prototipos de universalidade, letras que forman un título, un sentimento, unha emoción concentrada e fondos que definen unha escena cotiá, pasiva.

Pero a pintura non para quieta, non para de concretarse no magma da superficie. O poema prende e nada se concreta; todo se adiviña sen pausa. Son estas as sensacións que definen as súas últimas obras, ou mellor dito, as luces que prenden nas pinturas e debuxos destes últimos anos, e que hai medio ano puidemos ver no Centro Cultural da Deputación de Ourense. Foi un grande salto, pasar desde a metáfora do mito á paisaxe lírica, impulsiva, pasando polo resumo da historia concentrado en paisaxes de batallas. Foi un grande salto tamén para a súa propia esixencia profesional. As súas últimas obras defínense desde unha opción de facer explotar un fondo e darlles un maior protagonismo aos signos, aos emblemas que recubrían ou mesmo flotaban enriba das súas paisaxes. Será a emoción a mesma que marca as liñas, os obxectos que se delimitan por liñas impecábeis, agora por liñas infantís. Os seus campos visuais son exploracións de posibilidades expresivas, onde queda a luz, os bordos de luz e caen as referencias heroicas, quedan as pausas, os percorridos interrompidos. A nova pintura, nova pintura pozo, almacén de obxectos e formas, corpos e literatura concentrada, esqueletos de emblemas.

A presente mostra esperta calidade; a mesma que lle confire un autor de presenzas dilatadas que nin quere nin pretende sorprender.

X.M. Lens [correo]

Outras colaboracións

Atrapade o mensaxeiro
por Jose Lens
Entre as viñetas
por Henrique Torreiro
Puntadas do Xastriño
por Xastriño
A banda de La Opinión
por Diario La Opinión
Os dados do reloxeiro
por Xurxo Mariño
Melodixit
por Melo

anteriores colaboracións

Agardando as lagarteiras
por Rosa Aneiros
Novenoscopio
por Miguel Porto
Cartas Marcadas
por Xavier Queipo
Zona RSS | Aviso legal | Contacto | O equipo do portal | Licenza de uso | Contactar coa redacción: redaccion@culturagalega.org I T: +34 981 957202 | F: +34 981957205 |
Logo do Consello da Cultura Galega
Consello da Cultura Galega. | http://www.consellodacultura.org
Pazo de Raxoi, 2 andar. 15704 Santiago de Compostela (Galicia)
Tfno: 981957202 | Fax : 981957205 | e-mail: redaccion@culturagalega.org