A Academia Galega do Audiovisual entregou onte os premios MarÃa Luz Morales, que promoven a investigación cientÃfica no ámbito audiovisual, comunicando o fallo do xurado nun acto con xeito de gala no salón de actos da Deputación de Pontevedra, incluÃndo unha actuación musical e co humorista David Amor como condutor do acto no que tamén participaron represetnantes das deputacións de Pontevedra, Lugo e Coruña asà coma Ana MÃguez, Presidenta da Academia Galega do Audiovisual . Alba Gallego, Ester GarcÃa Mera, Iván Villarmea e José Manuel López son os gañadores da cuarta edición dos premios de ensaio e videoensaio sobre o audiovisual. Nesta edición seguiu medrando a participación respecto das edicións anteriores. Os catro traballos galardoados este ano súmanse aos dezanove traballos recoñecidos, incluÃndo gañadores e áccesits, nas anteriores edicións, conformando un corpus de investigación en galego sobre o audiovisual moi valorado pola comunidade investigadora. Todos os traballos gañadores están xa dispoñibles na rede e na web da Academia Galega do Audiovisual.
Alba Gallego (1990) e Ester GarcÃa Mera (1997) foron as gañadoras nas dúas categorÃas en formato de videoensaio. Gallego gañou o premio ao mellor Videoensaio sobre o Audiovisual Galego con O vÃdeo esquecido, un videoensaio que reflexiona sobre o vÃdeo caseiro gravado en Galicia, dende os 90 ata hoxe, sobre o arquivo do material fÃlmico doméstico e sobre a captación de imaxes persoais na actualidade. O xurado quixo destacar deste traballo "a súa reflexión sobre a fugacidade, a banalidade, o consumo e os cambios nos rexistros audiovisuais cotiás nas últimas décadas e o seu impacto na construción da nosa memoria. Por ser unha revisión fresca sobre o video caseiro gravado en Galicia desde os anos 90 até hoxe, focalizado na permanencia das imaxes tomadas co móbil". Na categorÃa de Videoensaio sobre Audiovisual Internacional GarcÃa Mera acadou o favor do xurado con Le temps (ne) detrouit (pas) tout, no que propón unha clasificación do cinema baseada na división e comparación de dous grupos de cineastas: Yasujiro Ozu, Andrei Tarkovski e Agnès Varda quen transmiten esperanza e seguridade cara o futuro e Michael Haneke, Lars von Trier e Gaspar Noé quen reflicten nihilismo, pesimismo e anguria. Dividindo o tempo en tres etapas: a infancia, a morte e a apocalipse; analiza diferentes exemplos fÃlmicos desa división ente transformación e destrución. O xurado destacou "o uso virtuoso da montaxe para elaborar un discurso sobre a dimensión existencial no cine contemporáneo, que logra mobilizar reflexión e emoción, chegando ao núcleo da materia fÃlmica nunha revisión dos aspectos da creación e destrución no cinema, a partir dunha perspectiva comparatista, ampla e rigorosa."
Iván Villarmea e José Manuel López foron os gañadores nos formatos de ensaio convencional. Villarmea (1981) resultou gañador na categorÃa de mellor Ensaio Escrito sobre o Audiovisual Galego con Leña aos ollos! A paisaxe forestal no Novo Cinema Galego, un traballo que analiza a presenza de árbores e fragas como motivo visual recorrente no Novo Cinema Galego. O xurado destaca deste traballo "a súa anovadora perspectiva na construción do discurso a partir de imaxes visuais, realizando un estudo moi sistemático sobre o tránsito da tradición á modernidade no cinema e na sociedade galegas. Por achegar unha mirada crÃtica e irónica ás razóns da omnipresenza da paisaxe forestal en moitas producións do Novo Cinema Galego. Confrontando a imaxe coa posición do autor que a desenvolve". Pola súa banda José Manuel López (1974) foi o gañador da categorÃa mellor Ensaio Escrito sobre Audiovisual Internacional co seu traballo Lixar a túa alma: Shame, de Steve McQueen, no que analiza esta pelÃcula de 2011 que nos fala dun home perdido e deshabitado de si mesmo, Brandon, o protagonista, é aparentemente un adicto ao sexo inda que axiña comprenderemos que súa pulsión non xorde tanto da busca do pracer como da fuxida da dor. O xurado destacou deste ensaio "a análise detallada e perspicaz dos recursos fÃlmicos de Shame para reflexar a insatisfacción do suxeito contemporáneo e o influxo dese baleiro na sexualidade, dende perspectivas de xénero e identidade. Tamén ser unha revisión pormenorizada cunha redacción exquisita, con referentes filosóficos ademáis de cinematográficos que malia tratar un único filme, mobiliza unha poderosa reflexión que evoca outras personaxes e experiencias fÃlmicas".
Alba Gallego (1990) e Ester GarcÃa Mera (1997) foron as gañadoras nas dúas categorÃas en formato de videoensaio. Gallego gañou o premio ao mellor Videoensaio sobre o Audiovisual Galego con O vÃdeo esquecido, un videoensaio que reflexiona sobre o vÃdeo caseiro gravado en Galicia, dende os 90 ata hoxe, sobre o arquivo do material fÃlmico doméstico e sobre a captación de imaxes persoais na actualidade. O xurado quixo destacar deste traballo "a súa reflexión sobre a fugacidade, a banalidade, o consumo e os cambios nos rexistros audiovisuais cotiás nas últimas décadas e o seu impacto na construción da nosa memoria. Por ser unha revisión fresca sobre o video caseiro gravado en Galicia desde os anos 90 até hoxe, focalizado na permanencia das imaxes tomadas co móbil". Na categorÃa de Videoensaio sobre Audiovisual Internacional GarcÃa Mera acadou o favor do xurado con Le temps (ne) detrouit (pas) tout, no que propón unha clasificación do cinema baseada na división e comparación de dous grupos de cineastas: Yasujiro Ozu, Andrei Tarkovski e Agnès Varda quen transmiten esperanza e seguridade cara o futuro e Michael Haneke, Lars von Trier e Gaspar Noé quen reflicten nihilismo, pesimismo e anguria. Dividindo o tempo en tres etapas: a infancia, a morte e a apocalipse; analiza diferentes exemplos fÃlmicos desa división ente transformación e destrución. O xurado destacou "o uso virtuoso da montaxe para elaborar un discurso sobre a dimensión existencial no cine contemporáneo, que logra mobilizar reflexión e emoción, chegando ao núcleo da materia fÃlmica nunha revisión dos aspectos da creación e destrución no cinema, a partir dunha perspectiva comparatista, ampla e rigorosa."
Iván Villarmea e José Manuel López foron os gañadores nos formatos de ensaio convencional. Villarmea (1981) resultou gañador na categorÃa de mellor Ensaio Escrito sobre o Audiovisual Galego con Leña aos ollos! A paisaxe forestal no Novo Cinema Galego, un traballo que analiza a presenza de árbores e fragas como motivo visual recorrente no Novo Cinema Galego. O xurado destaca deste traballo "a súa anovadora perspectiva na construción do discurso a partir de imaxes visuais, realizando un estudo moi sistemático sobre o tránsito da tradición á modernidade no cinema e na sociedade galegas. Por achegar unha mirada crÃtica e irónica ás razóns da omnipresenza da paisaxe forestal en moitas producións do Novo Cinema Galego. Confrontando a imaxe coa posición do autor que a desenvolve". Pola súa banda José Manuel López (1974) foi o gañador da categorÃa mellor Ensaio Escrito sobre Audiovisual Internacional co seu traballo Lixar a túa alma: Shame, de Steve McQueen, no que analiza esta pelÃcula de 2011 que nos fala dun home perdido e deshabitado de si mesmo, Brandon, o protagonista, é aparentemente un adicto ao sexo inda que axiña comprenderemos que súa pulsión non xorde tanto da busca do pracer como da fuxida da dor. O xurado destacou deste ensaio "a análise detallada e perspicaz dos recursos fÃlmicos de Shame para reflexar a insatisfacción do suxeito contemporáneo e o influxo dese baleiro na sexualidade, dende perspectivas de xénero e identidade. Tamén ser unha revisión pormenorizada cunha redacción exquisita, con referentes filosóficos ademáis de cinematográficos que malia tratar un único filme, mobiliza unha poderosa reflexión que evoca outras personaxes e experiencias fÃlmicas".