"Contento cos resultados?". Do outro lado do teléfono escóitase unha sonora gargallada. "Esa é unha pregunta retórica?", contesta Ignacio Vilar, director de A Esmorga, a pelÃcula galega e en galego que está obtendo os primeiros postos nas cartelerias dos cines galegos por segunda semana consecutiva. Xa van aló máis de 20.000 espectadores só en Galicia, superando ás grandes producións americanas, e a cifra segue a subir. Falamos con Vilar para coñecer as claves do éxito da Esmorga e o que nos ensina sobre o futuro do audiovisual galego.
Ignacio Vilar sabÃa onde se metÃa. Experto en longas campañas de marketing, este director ten un modelo propio de promoción moi persoal no que previamente á estrea en salas se realizan moitos pases con colectivos profesionais e no ámbito local. "Observaba que o público saÃa emocionado, saÃa tocado e despois o máis impresionante é que saÃan orgullosos. SentÃan que competÃamos con calquera cinematografÃa do mundo", comenta emocionado Vilar.
"Fixemos unha campaña de promoción moito máis grande que as pelÃculas norteamericanas", di Ignacio Vilar, "porque sabÃamos o que temos". Asà que a campaña promocional contou 10 dÃas cos actores, un feito que é inusual, publicidade en autobuses e noutros medios, e colleitou un excelente impacto no público do cine. "Máis que o orzamento, unha pelÃcula o que ten que ter é unha historia detrás, debe ser unha experiencia que viva o o espectador, unha experiencia que te sirva para a vida".
A través da rede de R, o equipo do filme conéctase por videoconferencia cos centros de ensino da comarca na que están a realizar a presentación e deste xeito realÃzanse presentación a todo tipo de públicos en simultáneo. Manexándose moi ben a proximidade, Ignacio Vilar aproveitou o caudal de coñecemento aprendido nas súas dúas cintas previas: Pradolongo e Vilamor, nos que a promoción do filme levábase de cidade en cidade e de vila en vila. O salto á simultaneidade e a 18 copias en salas comerciais é a innovación de Ignacio Vilar para A Esmorga.
Aprender máis sobre o espectador
Unha das curiosidades da estrea sinalada por Vilar é as sorpresas que está a dar o espectador. "DicÃanme que a pelÃcula non Ãa funcionar en salas como Marineda City", comenta Vilar, "pero eu porfiei e a pelÃcula conseguiu aplausos nesas salas. Por que? Temos prexuÃzos con respecto aos espectadores, pero pódese ver que unha pelÃcula en galego pode chegar a un público que posiblemente non é galegofalante".
Cun gran éxito de crÃtica, para Ignacio Vilar A Esmorga é conseguir a "inmortalidade" para a obra de Eduardo Blanco Amor. "Creo que cada xeración, en todo, debe coller a testemuña da anterior. Iso é a inmortalidade", comenta o director. "O mesmo pasa coa lingua galega: ao usala estou perpetuando o que os meus devanceiros fixeron".
Vilar explica que A Esmorga pode ser un gran argumento para repensar as polÃticas públicas do audiovisual. "O 80% do diñeiro público destinado a audiovisual deberÃa ir destinado a filmes rodados inicialmente en galego", afirma Ignacio Vilar, "porque A Esmorga demostra que o público acude ao cine cando lle interesa e o idioma non é tan importante nesa decisión. Nestes momentos hai moitos filmes pagados con diñeiro público galego rodados inicialmente en castelán".
Ignacio Vilar sabÃa onde se metÃa. Experto en longas campañas de marketing, este director ten un modelo propio de promoción moi persoal no que previamente á estrea en salas se realizan moitos pases con colectivos profesionais e no ámbito local. "Observaba que o público saÃa emocionado, saÃa tocado e despois o máis impresionante é que saÃan orgullosos. SentÃan que competÃamos con calquera cinematografÃa do mundo", comenta emocionado Vilar.
"Fixemos unha campaña de promoción moito máis grande que as pelÃculas norteamericanas", di Ignacio Vilar, "porque sabÃamos o que temos". Asà que a campaña promocional contou 10 dÃas cos actores, un feito que é inusual, publicidade en autobuses e noutros medios, e colleitou un excelente impacto no público do cine. "Máis que o orzamento, unha pelÃcula o que ten que ter é unha historia detrás, debe ser unha experiencia que viva o o espectador, unha experiencia que te sirva para a vida".
A través da rede de R, o equipo do filme conéctase por videoconferencia cos centros de ensino da comarca na que están a realizar a presentación e deste xeito realÃzanse presentación a todo tipo de públicos en simultáneo. Manexándose moi ben a proximidade, Ignacio Vilar aproveitou o caudal de coñecemento aprendido nas súas dúas cintas previas: Pradolongo e Vilamor, nos que a promoción do filme levábase de cidade en cidade e de vila en vila. O salto á simultaneidade e a 18 copias en salas comerciais é a innovación de Ignacio Vilar para A Esmorga.
Aprender máis sobre o espectador
Unha das curiosidades da estrea sinalada por Vilar é as sorpresas que está a dar o espectador. "DicÃanme que a pelÃcula non Ãa funcionar en salas como Marineda City", comenta Vilar, "pero eu porfiei e a pelÃcula conseguiu aplausos nesas salas. Por que? Temos prexuÃzos con respecto aos espectadores, pero pódese ver que unha pelÃcula en galego pode chegar a un público que posiblemente non é galegofalante".
Cun gran éxito de crÃtica, para Ignacio Vilar A Esmorga é conseguir a "inmortalidade" para a obra de Eduardo Blanco Amor. "Creo que cada xeración, en todo, debe coller a testemuña da anterior. Iso é a inmortalidade", comenta o director. "O mesmo pasa coa lingua galega: ao usala estou perpetuando o que os meus devanceiros fixeron".
Vilar explica que A Esmorga pode ser un gran argumento para repensar as polÃticas públicas do audiovisual. "O 80% do diñeiro público destinado a audiovisual deberÃa ir destinado a filmes rodados inicialmente en galego", afirma Ignacio Vilar, "porque A Esmorga demostra que o público acude ao cine cando lle interesa e o idioma non é tan importante nesa decisión. Nestes momentos hai moitos filmes pagados con diñeiro público galego rodados inicialmente en castelán".