Espazos propios é o tÃtulo que condensa unha peregrinación fotográfica no que a artista alemá Cándida Höfer fotografou os arquivos e biliotecas máis representativas do Camiño de Santiago. O resultado final repártese entre a biblioteca da Cidade da Cultura, baixo o nome de Lugares, e o mosteiro de San Martiño Pinario, co tÃtulo de Espazos. A terceira póla do proxecto está en papel, no catálogo Espazos Propios que resume a filosofÃa, xénese e desenvolvemento desta iniciativa.
Höfer, herdeira aquel movimento fotográfico que se bautizou nos anos vinte como “nova obxectividade”, emprega a cámara para achegar esa función documental baseada que aproxima a fotografÃa á ciencia, a retratar con detalle a natureza do cotiá, o detalle co que o obxecto adquire outra nova dimensión case pictórica. Orde e equilibrio, amparado na fidelidade do fotografado cunha gran perfección técnica na que o encadre de Höfer é clave para achegarse aos espazos de intercambio cultural, da representación dunha das redes de comunicación máis antigas do mundo como é o Camiño de Santiago.
Sobre a artista
Unha nota de prensa do Xacobeo, entidade organizadora desta mostra en colaboración coa Fundación Cidade da Cultura, achega os datos biográficos desta artista nada en Eberswalde (Alemaña) no ano 1944, que “Estudou na Kunstakademie Düsseldorf, primeiro Cinema con Ole John, e despois fotografÃa con Bernd Becher”. Detalle destacado porque da man do matrimonio Becker (Bernd e Hilla Becher), Hoffer comezou a experimentar a fotografÃa dede unha ollada case cientÃfica, pretendendo a captación espacial, deixando emerxer a arquitectura do edificio. Os encadres centrados e un uso da luz que permite descubrir a súa beleza espacial que moitas veces fai dubidar da realidade mesma do edificios. O seu traballo puidose ver recentemente no MARCO de Vigo, a onde chegou do Irish Museum of Modern Art. IMMA de DublÃn, Neue Nationalgalerie de BerlÃn, Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig de Viena.
Höfer, herdeira aquel movimento fotográfico que se bautizou nos anos vinte como “nova obxectividade”, emprega a cámara para achegar esa función documental baseada que aproxima a fotografÃa á ciencia, a retratar con detalle a natureza do cotiá, o detalle co que o obxecto adquire outra nova dimensión case pictórica. Orde e equilibrio, amparado na fidelidade do fotografado cunha gran perfección técnica na que o encadre de Höfer é clave para achegarse aos espazos de intercambio cultural, da representación dunha das redes de comunicación máis antigas do mundo como é o Camiño de Santiago.
Sobre a artista
Unha nota de prensa do Xacobeo, entidade organizadora desta mostra en colaboración coa Fundación Cidade da Cultura, achega os datos biográficos desta artista nada en Eberswalde (Alemaña) no ano 1944, que “Estudou na Kunstakademie Düsseldorf, primeiro Cinema con Ole John, e despois fotografÃa con Bernd Becher”. Detalle destacado porque da man do matrimonio Becker (Bernd e Hilla Becher), Hoffer comezou a experimentar a fotografÃa dede unha ollada case cientÃfica, pretendendo a captación espacial, deixando emerxer a arquitectura do edificio. Os encadres centrados e un uso da luz que permite descubrir a súa beleza espacial que moitas veces fai dubidar da realidade mesma do edificios. O seu traballo puidose ver recentemente no MARCO de Vigo, a onde chegou do Irish Museum of Modern Art. IMMA de DublÃn, Neue Nationalgalerie de BerlÃn, Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig de Viena.
AbadÃa Cisterciense de Santa MarÃa a Real de Oseira 2010
© Candida Höfer / VG Bild-Kunst, Bonn 2010
Catedral de Santiago de Compostela 2010
© Candida Höfer / VG Bild-Kunst, Bonn 2010
Espazos, lugares, imaxes
Centro Cultural Caixanova Vigo I 2010 © Candida Höfer / VG Bild-Kunst, Bonn 2010
Cidade da Cultura de Galicia 2010
© Candida Höfer / VG Bild-Kunst, Bonn 2010
IES Otero Pedrayo Ourense I 2010
© Candida Höfer / VG Bild-Kunst, Bonn 2010
MARCO Museo de Arte Contemporánea de Vigo 2010
© Candida Höfer / VG Bild-Kunst, Bonn 2010
Biblioteca Angelica Roma II 2003
© Candida Höfer / VG Bild-Kunst, Bonn 2010