Atlántico Negro

Unha exposición examina a influencia da cultura negra na arte

Renné Coox. Fonte: Cortesía do artista
Renné Coox. Fonte: Cortesía do artista
É unha das grandes exposicións do ano no Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAG). O vindeiro 16 de xullo e baixo o nome Afro Modern. Journeys through the black atlantic abrirase unha mostra de gran formato que repasa cronoloxicamente a influencia da cultura negra na arte. África, América (Norte e Sur), o Caribe e Europa conformaron o que Paul Gilroy bautizou como o Atlántico Negro, concepto que define a fusión das culturas negras con outras orixinarias do atlántico. Esas influencias plasmáronse en artistas como Romare Bearden, Walker Evans, Pablo Picasso ou Keith Piper. Do chamado Renancemento de Harlem ata polémica actual arredor da arte da post-negritude, o CGAC percorre os camiños (reais ou inventados) desa fonda relación.

Mestizaxe artística

Mestizaxe artística

Man Ray. Noire et Blanche, 1926 (copy 1982) Gelatin silver print 21,9 x 29,4 cm Museo Nacinal Centro de Arte Reina Sofía, Madrid Crédito da obra: Man Ray Trust/ADAGP, Paris and DACS, London. Crédito da imaxe: Cortesía do Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía

Adrian Piper

Adrian Piper

I Embody Everything You Most Hate and Fear, 1975 Oil crayon on black and white phtograph 20,3 x 25,4 cm Collection Thomas Erben, New York Os dereitos da obra son do propio artista. Os da imaxe: Courtesy of Thomas Erben, NY

Frank Bowling

Frank Bowling

Who's Afraid of Barney Newman, 1968 Acrylic on canvas 233,7 x 121,90 cm Courtesy of the artist and ROLLO Contemporary Art Os dereitos da obra son do propio artista. Os da imaxe: Courtesy of the artist and ROLLO Contemporary Art

Constantin Brancusi (1876-1957)

Constantin Brancusi (1876-1957)

La Négresse blonde vue de face, bronze poli (1926) [The Blonde Negress from view, polished bronze (1926)], 1926 Silver gelatin print 23,8 x 17,9 cm Centre George Pompidou, Paris Musée national d’art moderne/Centre de creation industrielle Crédito da obra: ADAGP, París and DACS, London. Crédito da imaxe: Collection Centre Pompidou. Dost RMN/Phillipe Migeat