A Academia do Audiovisual falla os VI Premios María Luz Morales

Recoñeceu traballos sobre os filmes Mamasunción e Vikingland, entre outras propostas

Recoñeceu traballos sobre os filmes <i>Mamasunción</i> e <i>Vikingland</i>, entre outras propostas
Imaxe da entrega dos VI Premios María Luz Morales.
O pasado sete de xullo a Academia Galega do Audiovisual daba a coñecer o fallos dos VI Premios María Luz Morales. Estes galardóns aos mellores traballos de ensaio e videoensaio sobre o audiovisual galego e internacional recoñeceron na categoría de Mellor ensaio escrito sobre o audiovisual galego a obra Mamasunción. Na xénese dun novo cinema galego de Manuel Barreiro.

fallo destaca "a coidada aproximación ao contexto de creación da curtametraxe de Chano Piñeiro e o tecido dunha reflexión que transita pola proposta discursiva e formal da peza para analizar a súa pegada na actualidade do cinema galego". O mellor traballo escrito sobre audiovisual internacional foi A asimilación do "fantástico" nas prácticas da Escuela Oficial de Cinematografía (EOC) de Severiano Casalderrey, unha obra que visibiliza "uns traballos en torno a un xénero en auxe, como o é o fantástico, explorados por unha escola pioneira e inspiradora para o cinema feito no estado español como foi a Escuela Oficial de Cinematografía. Este riguroso ensaio demanda o estudo daquelas obras ‘menores’ e que abren camiños á investigación e á historia  do cinema e que pode asentar e teorizar as bases do cinema fantástico feito en España".

No ámbito do videoensaio, o galardón na categoría galega foi para Sobrevivir ao tempo (unha mirada sobre Vikingland) de Lara Bacelo. A análise achega, segundo o xurado, unha "certeira crítica audiovisual de Vikingland, cun discurso claro, unha narración oral ben estruturada e unha montaxe respectuosa co filme orixinal. Ao tempo que resume con concreción os temas e recursos estilísticos da fita xa apuntados en diversos estudos escritos, achega un valor engadido ao relacionar estas ideas coas imaxes da obra e incluír unha aproximación íntima á percepción da mesma".

Na categoría internacional Eire García Cid levou o galardón con Aileen Wuornos presenta: mulleres violentas da posmodernidade cinematográfica "pola súa agudeza na análise crítica da representación da(s) muller(es) violenta(s) ao abeiro da teoría fílmica feminista e pola maneira na que esta se articula, nunha conseguida peza audiovisual, moi ben fiada tanto no aspecto discursivo, como no visual e o sonoro, que engaiola, divulga e revolve, e sementa en quen a mira o desexo de afondar na temática que aborda".

O xurado outorgoulle ademais un accésit a O mundo de Norman de Antón Varela, "un ensaio pensado e traballado dende a imaxe que, identificando constantes na obra do realizador experimental Norman McLaren, permite divulgar o seu cinema cun discurso accesible. Moi ben editado e investigado".

O certame recoñece con 1.200 euros os mellores traballos de cada categoría. Como novidade, desde este ano a Academia inicia unha colaboración coa revista de crítica cinematográfica A Cuarta Parede, que publicará os traballos gañadores. O xurado estivo formado polo crítico e programador Víctor Paz, a produtora e docente Beli Martínez e a investigadora e xornalista Silvia Roca.