Ano Seoane

Dúas exposicións, varios congresos e varias actividades sobre o polifacético creador

Obra de Luís Seoane
Obra de Luís Seoane
No 2010 non todo será Xacobeo. O vindeiro Ano Santo coincide co centenario do nacemento de Luís Seoane, un dos creadores máis destacados da nosa cultura. A Fundación que leva o seu nome está a traballar para dar a coñecer a súa figura con exposicións, congresos e varias actividades nas que traballará con outras entidades.

Debuxante, gravador, pintor, escritor… Luís Seoane é unha das figuras máis destacadas da creación galega da posguerra. Pero o seu recoñecemento está moi por debaixo da súa importancia. Como no 2010 cúmprense cen anos do seu nacemento, a fundación que leva o seu nome, ten previsto celebrar unha serie de actividades para dalo a coñecer. E nese empeño non estará só, xa que diferentes entidades traballarán da man da fundación Seoane para facer un programa máis ampla e completa.

O Consello da Cultura Galega coorganiza coa entidade cunha serie de congresos sobre Seoane que se desenvolverá en varias localidades. Será, en palabras de Samaniego, “a oportunidade de focalizar no centenario unha investigación fonda e profunda do creador, xa que pretende amosar espectros dese poliedro que é Seoane aínda non suficientemente coñecidos”. Refírese, entre outras cousas, á etapa arxentina do artista e que ocupa máis da metade da súa vida. Este congreso dividirase en varias partes que se desenvolverán en distintos espazos. Tal e como explica o director da Fundación Seoane, “haberá un congreso que se centrará na súa dimensión como artista plástico; outro que poñerá o acento no Seoane comunicador, xestor cultural, máis próximo ao mundo xornalístico; e o último congreso fará fincapé no Seoane creador de mundos gráficos ou deseñador”. Tres lecturas específicas e focalizadas que permitirán debuxar un perfil máis pormenorizado que irá moito máis alá do seu lado tópico. Ademais, o Consello da Cultura tamén colabora coa fundación na compilación e posterior edición do epistolario completo de Seoane.

Pola súa banda, no tempo que se desenvolvan eses congresos, a sede da Fundación acollerá unha gran mostra. “Está previsto que estea aberta ao público entre abril e maio, estará centrada en eixes temáticos e será a gran exposición do ano” explica Samaniego. Despois desta, e en colaboración coa Fundación Caixa Galicia están a preparar outra gran exposición. Alén diso, Samaniego explica que seguirán mantendo “as pequenas exposición que estamos facendo para enfocar todos os fondos desde perspectivas hermenéuticas renovadoras”. É dicir, unha das dúas liñas de traballo que o seu director estableceu cando chegou á fundación hai máis dun ano.

O selo Samaniego
Cando no 2008 Alberto Ruíz de Samaniego (Fene, 1966) se incorporou á dirección Seoane, atopou un centro practicamente descoñecido para o gran público e onde o traballo de Seoane ocupaba un lugar secundario. Naquel momento, Samaniego optou por unha liña de traballo que actuara en dúas dirección, dunha banda divulgar a figura de Luís Seoane e, da outra, atender á fusión das artes desde as vangardas históricas ata os nosos días. Para o primeiro caso, alén da sala permanente a Luís Seoane, Samaniego explica que “traballamos en liñas concretas sobre o artista, como por exemplo, estamos a preparar unha exposición sobre Seoane e abstracción” . A segunda gran liña de traballo, “era asumir unha das obsesións do propio Seoane, como era a fusión da artes desde as vangardas históricas ata o nosos días, o que se pretende é unha mestura de signos e territorios artísticos e nos que non podemos falar de territorios estancos”. Nesa liña, a intención do seu director é “traballar en torno a un concepto ampliado de manifestacións artísticas que pode abranguer desde a pintura e a escultura (acaban de abrir agora a primeira exposición monográfica a un escultor español con Ignacio Caballo) ata propostas máis misceláneas como pode ser o cine, a moda ou o teatro”. Nesta segunda liña insírense a mostras como a de Fritz Lang, na que a fundación quixo amosar a faceta de escultor do cineasta, que é a menos coñecida e que influíu no seu traballo cinematográfico. Unha mostra que, en colaboración co Centro Galego de Artes da Imaxe (CGAI), proxectou unha escolma do seu traballo. Segundo o seu director, esta liña de traballo continuará, así como seguirá a colaboración con outros centros que a Fundación Seoane explorou ata o momento. Exemplos hai moitos, co CGAI mantén unha relación estable que lle permite proxectar películas ao abeiro da súa liña temática e expositiva, co Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC) e co Museo de Arte Contemporánea de Vigo (MARCO) desenvolveron o “Proxecto edición”, . “A nosa institución está sempre aberta a novos proxectos e iniciativas” afirma con contundencia Samaniego.

Ignacio Caballo: Neste lugar

Ignacio Caballo: Neste lugar

Derrotado, 2009. Fonte: Fundación Seoane. Proxecto que recolle a obra máis recente do escultor e debuxante Ignacio Caballo (Guardo, Palencia, 1965) a través de preto de cincuenta pezas realizadas polo artista durante o último ano.

Árbore 2, Tinta sobre papel

Árbore 2, Tinta sobre papel

Fonte: Fundación Seoane. Proxecto que recolle a obra máis recente do escultor e debuxante Ignacio Caballo (Guardo, Palencia, 1965) a través de preto de cincuenta pezas realizadas polo artista durante o último ano.

Bailarín, 2009

Bailarín, 2009

Fonte: Fundación Luís Seoane