Ramón Dimas, fotógrafo catalán, realizou en 1956 as fotografÃas para a guÃa de Galicia que realizara Carlos MartÃnez-Barbeito. AÃnda que no seu momento pasaron desapercibidas, hoxe o Centro Galego das Artes da Imaxe (CGAI) recupéraas coma obras mestras da fotografÃa histórica sobre Galicia
Unha guÃa
Foi en 1956 cando CArlos MartÃnez-Barbeito comezou a realizar unha guÃa de Galicia para a que contarÃa co apoio gráfico de Ramón Dimas. Durante ese ano, Dimas percorreu unha grande parte de xeografÃa galega, recollendo imaxes de festas, feiras e vida cotiá. A publicación da guÃa causou no seu momento unha grande polémica porque na súa introducción o autor reocllÃa o alto número de fillos de solteira que habÃa en Galicia por aquel entón.
Exposición e documentalismo
O pasado doce de xaneiro rematou na Igrexa da Universidade de SAntiago unha exposición sobre o fotógrafo que comprendÃa oitenta e tres fotografÃas sobre Galicia. As súas fotografÃas posúen un marcado carácter documental que recollen diferentes aspectos da vida cotiá e das festas. Técnicamente posúen unha grande simplicidade, empregando a luz naturla e sen teleobxectivos. A calidade das fotografÃás sitúan a Dimas entre os principais documentalistas foráneos que retrataron a realidade galega, onda Ruth Matilda Anderson e Thurston Tomas.
Unha vida na foto
Ramón dimas comezou a súa carreira fotográfica como aprendiz do mestre Ramón Claret, retratista da Rambla de Santa Mónica. Logo dun tempo pasou ó estudio do mestre Permanyer, e axiña abriu un estudio propio en Barcelona. Pouco despois se iniciou no fotoxornalismo, realizando traballos para "Vida Deportiva" e "Destino", fundamentalmente cubrindo os desplazamentos do F.C. Barcelona. Morreu prematuramente en 1965.
Unha guÃa
Foi en 1956 cando CArlos MartÃnez-Barbeito comezou a realizar unha guÃa de Galicia para a que contarÃa co apoio gráfico de Ramón Dimas. Durante ese ano, Dimas percorreu unha grande parte de xeografÃa galega, recollendo imaxes de festas, feiras e vida cotiá. A publicación da guÃa causou no seu momento unha grande polémica porque na súa introducción o autor reocllÃa o alto número de fillos de solteira que habÃa en Galicia por aquel entón.
Exposición e documentalismo
O pasado doce de xaneiro rematou na Igrexa da Universidade de SAntiago unha exposición sobre o fotógrafo que comprendÃa oitenta e tres fotografÃas sobre Galicia. As súas fotografÃas posúen un marcado carácter documental que recollen diferentes aspectos da vida cotiá e das festas. Técnicamente posúen unha grande simplicidade, empregando a luz naturla e sen teleobxectivos. A calidade das fotografÃás sitúan a Dimas entre os principais documentalistas foráneos que retrataron a realidade galega, onda Ruth Matilda Anderson e Thurston Tomas.
Unha vida na foto
Ramón dimas comezou a súa carreira fotográfica como aprendiz do mestre Ramón Claret, retratista da Rambla de Santa Mónica. Logo dun tempo pasou ó estudio do mestre Permanyer, e axiña abriu un estudio propio en Barcelona. Pouco despois se iniciou no fotoxornalismo, realizando traballos para "Vida Deportiva" e "Destino", fundamentalmente cubrindo os desplazamentos do F.C. Barcelona. Morreu prematuramente en 1965.