A convocatoria dos I Premios Galegos da Música MartÃn Códax está a ser un éxito. Rematado o prazo e inscrición de proxectos, 521 conxuntos e solistas do paÃs se inscribiron nalgunha das trece categorÃas desta convocatoria. A cantidade, malia a non ser a totalidade dos grupos en activo no paÃs, transforma o web desta iniciativa nun espazo único para coñecer o noso panorama sonoro, unha paisaxe na que o folk non é, nin moito menos, o estilo rei.
"Nos nosos cálculos considerábamos que a convocatoria serÃa un éxito se chegábamos a uns 300 grupos. Pero axiña vimos que a participación Ãa esta moi por enriba. Isto amosa como habÃa un baleiro enorme que vimos encher con esta convocatoria, e estamos moi contentos”, explica Xacobe MartÃnez Antelo, da Asociación de Músicos ao Vivo, responsable dos galardóns. Malia a que nos formularios de inscrición constan unicamente o nome do grupo, un espazo para explicar a súa carreira e a categorÃa na que se participa, os datos fornecidos polos grupos amosan claramente por onde van os intereses dos nosos músicos. “Isto resultou un produto paralelo co que non contábamos. Temos unha base de datos cun importante fondo de material moi preparado, áxil, actualizado e moi rico”.
Rock e pop
AsÃ, malia a que durante anos circulou a lenda de que a música tradicional e o folk dominaban a escena no paÃs, a teor dos datos dos inscritos neste certame, semella claro que é o rock nas súas variantes o que conta con máis intérpretes. Baixo o epÃgrafe Rock, Blues, Funk e Soul, inscribÃronse no certame nada menos que 97 grupos, e iso sen contar os 29 que se apuntaron na categorÃa de Metal. O pop e o indie aglutinados nesta convocatoria, non fican moi lonxe, e amosan cos seus 81 seguidores a potencia destes estilos no panorama actual.
O peso da raÃz
Malia a que a música de raÃz non está nos primeiros postos, debemos ter en conta que, de xuntarmos as categorÃas Folque (44 participantes) e mais Música Tradicional Galega (28), temos unha cifra de 72 inscritos que situarÃa as variantes da nosa música tradicional nun terceiro posto entre máis practicadas. En relación a estas, destaca tamén a potencia da etiqueta Músicas do Mundo, en ocasións vencellada tamén á raÃz, que conta con 62 inscritos. No epÃgrafe atopamos proxectos variados e, en moitos casos, próximos ao folk, como poden ser AcadaCanto, Faltriqueira, UxÃa ou Pesdelán, asà como moitos cantautores.
Sorpresas
Entre as sorpresas que a propia organización sinala, está a alta participación na categorÃa de Música Infantil, que conta con 17 grupos nesta edición. “Foi unha sorpresa, apareceron miotos proxectos cos que no contábamos”, lembra MartÃnez Antelo. Tamén é de destacar a presenza da música electrónica, que con 36 inscritos fica só a dous do Jazz, malia ao recoñecemento internacional que os nosos músicos deste último xénero teñen en contrate cos practicantes do primeiro. As cifras da música clásica e contemporánea, con 29 inscritos e o Hip-hop e Músicas Urbanas, con 26, amosan a vitalidade dunhas escenas a priori minoritarias. “Na música electrónica ou no hip-hop revélase unha escena moi diversa, que pode ser unha grata sorpresa para quen non coñeza estas escenas”.
Correccións
Malia ao indubidable valor que posúen estes datos, hai que ter en conta que en ningún caso se trata dunha estatÃstica real e fiable. Para comezar, os grupos dos que se teñen datos suponse que son aqueles en activo que coñeceron a convocatoria e teñen interese abondo en participar na mesma. Vendo que un dos requisitos para participar e se afiliar á Asociación de Músicos ao Vivo este factor pode ter botado atrás a algunha xente, por moi baixa que sexa a cota. Nese sentido cabe pensar que a porcentaxe real da música tradicional sobre o total de intérpretes do paÃs pode ser moi superior. “Somos conscientes de que hai categorÃas, como a de grupos de verbena e orquestras ou música tradicional, na que non se inscribiron nin a cuarta parte dos que existen, hai moitÃsimos máis. Logo sabemos de proxectos que xa contan con que vai haber novas edicións dos premios e preferiron agardar a ter disco novo”. Do mesmo xeito, pode haber grupos que consideran que non teñen posibildidades, aos que se lles pasou o prazo de presentación ou que, por calquera outra causa, non se inscribiron. Sobre a porcentaxe de inscritos sobre o universo real de grupos musicais galegos, MartÃnez Antelo apunta que “é moi difÃcil de saber. A nivel persoal atreverÃame a dicir que poden ser ata catro veces máis”, o que situarÃa nuns 2.000 as formacións activas no paÃs na actualidade.
Gañadores
Quedan agora as votacións dos membros da Asociación de Músicos ao Vivo, dos que sairán tres finalistas por categorÃa entre os que se seleccionarán os vencedores. O vindeiro 13 de decembro saberemos quen foron. Na mesma gala, ademais, entregarase o Ademais concederase o Premio HonorÃfico Músicos Ao Vivo a toda unha carreira artÃstica , que vai para Antonio Cruz Arévalo Peri, baterÃa do grupo Los Tamara entre moitas outras propostas musicais.
Alén dos premios
Para alén do resultado dos premios, a Asociación de Músicos ao Vivo está a valorar como manter a plataforma en liña dos premios. “Está a ter unha visibilidade tremenda para os músicos, que a miúdo non coñecÃan outros proxectos no seu propio estilo, e tamén para programadores de salas, festivais e concertos, que nos sinalan que se trata dunha ferramenta moi interesante”, lembra MartÃnez Antelo. “A nosa intención é darlle continuidade, cando menos ata que comece a vindeira edición, serÃa unha mágoa perder todo ese material”.
"Nos nosos cálculos considerábamos que a convocatoria serÃa un éxito se chegábamos a uns 300 grupos. Pero axiña vimos que a participación Ãa esta moi por enriba. Isto amosa como habÃa un baleiro enorme que vimos encher con esta convocatoria, e estamos moi contentos”, explica Xacobe MartÃnez Antelo, da Asociación de Músicos ao Vivo, responsable dos galardóns. Malia a que nos formularios de inscrición constan unicamente o nome do grupo, un espazo para explicar a súa carreira e a categorÃa na que se participa, os datos fornecidos polos grupos amosan claramente por onde van os intereses dos nosos músicos. “Isto resultou un produto paralelo co que non contábamos. Temos unha base de datos cun importante fondo de material moi preparado, áxil, actualizado e moi rico”.
Rock e pop
AsÃ, malia a que durante anos circulou a lenda de que a música tradicional e o folk dominaban a escena no paÃs, a teor dos datos dos inscritos neste certame, semella claro que é o rock nas súas variantes o que conta con máis intérpretes. Baixo o epÃgrafe Rock, Blues, Funk e Soul, inscribÃronse no certame nada menos que 97 grupos, e iso sen contar os 29 que se apuntaron na categorÃa de Metal. O pop e o indie aglutinados nesta convocatoria, non fican moi lonxe, e amosan cos seus 81 seguidores a potencia destes estilos no panorama actual.
O peso da raÃz
Malia a que a música de raÃz non está nos primeiros postos, debemos ter en conta que, de xuntarmos as categorÃas Folque (44 participantes) e mais Música Tradicional Galega (28), temos unha cifra de 72 inscritos que situarÃa as variantes da nosa música tradicional nun terceiro posto entre máis practicadas. En relación a estas, destaca tamén a potencia da etiqueta Músicas do Mundo, en ocasións vencellada tamén á raÃz, que conta con 62 inscritos. No epÃgrafe atopamos proxectos variados e, en moitos casos, próximos ao folk, como poden ser AcadaCanto, Faltriqueira, UxÃa ou Pesdelán, asà como moitos cantautores.
Sorpresas
Entre as sorpresas que a propia organización sinala, está a alta participación na categorÃa de Música Infantil, que conta con 17 grupos nesta edición. “Foi unha sorpresa, apareceron miotos proxectos cos que no contábamos”, lembra MartÃnez Antelo. Tamén é de destacar a presenza da música electrónica, que con 36 inscritos fica só a dous do Jazz, malia ao recoñecemento internacional que os nosos músicos deste último xénero teñen en contrate cos practicantes do primeiro. As cifras da música clásica e contemporánea, con 29 inscritos e o Hip-hop e Músicas Urbanas, con 26, amosan a vitalidade dunhas escenas a priori minoritarias. “Na música electrónica ou no hip-hop revélase unha escena moi diversa, que pode ser unha grata sorpresa para quen non coñeza estas escenas”.
Correccións
Malia ao indubidable valor que posúen estes datos, hai que ter en conta que en ningún caso se trata dunha estatÃstica real e fiable. Para comezar, os grupos dos que se teñen datos suponse que son aqueles en activo que coñeceron a convocatoria e teñen interese abondo en participar na mesma. Vendo que un dos requisitos para participar e se afiliar á Asociación de Músicos ao Vivo este factor pode ter botado atrás a algunha xente, por moi baixa que sexa a cota. Nese sentido cabe pensar que a porcentaxe real da música tradicional sobre o total de intérpretes do paÃs pode ser moi superior. “Somos conscientes de que hai categorÃas, como a de grupos de verbena e orquestras ou música tradicional, na que non se inscribiron nin a cuarta parte dos que existen, hai moitÃsimos máis. Logo sabemos de proxectos que xa contan con que vai haber novas edicións dos premios e preferiron agardar a ter disco novo”. Do mesmo xeito, pode haber grupos que consideran que non teñen posibildidades, aos que se lles pasou o prazo de presentación ou que, por calquera outra causa, non se inscribiron. Sobre a porcentaxe de inscritos sobre o universo real de grupos musicais galegos, MartÃnez Antelo apunta que “é moi difÃcil de saber. A nivel persoal atreverÃame a dicir que poden ser ata catro veces máis”, o que situarÃa nuns 2.000 as formacións activas no paÃs na actualidade.
Gañadores
Quedan agora as votacións dos membros da Asociación de Músicos ao Vivo, dos que sairán tres finalistas por categorÃa entre os que se seleccionarán os vencedores. O vindeiro 13 de decembro saberemos quen foron. Na mesma gala, ademais, entregarase o Ademais concederase o Premio HonorÃfico Músicos Ao Vivo a toda unha carreira artÃstica , que vai para Antonio Cruz Arévalo Peri, baterÃa do grupo Los Tamara entre moitas outras propostas musicais.
Alén dos premios
Para alén do resultado dos premios, a Asociación de Músicos ao Vivo está a valorar como manter a plataforma en liña dos premios. “Está a ter unha visibilidade tremenda para os músicos, que a miúdo non coñecÃan outros proxectos no seu propio estilo, e tamén para programadores de salas, festivais e concertos, que nos sinalan que se trata dunha ferramenta moi interesante”, lembra MartÃnez Antelo. “A nosa intención é darlle continuidade, cando menos ata que comece a vindeira edición, serÃa unha mágoa perder todo ese material”.