Os marcos coma arte. As laxes dos muros, os azulexos das faachadas coma arte. Os signos que os humanos foron deixando na paisaxe galega é a materia prima coa que o poeta e ensaÃsta francés Yves Bergeret, coa colaboración do profesor Anxo Fernández Ocampo, pon en marcha a mostra "Signos e pedra erguidas. O choÃdo e o aberto en Galicia". Trátase dunha exposición que mestura disciplinas artÃsticas e análise antropolóxica e que se pode contemplar no Museo do Pobo Galego de Compostela ata o dÃa vinte de outubro.
Lingua-espacio
A mostra está realizada seguindo o concepto de lingua-espacio, un tipo de análise que emprega textos poéticos, fotografÃas, ensaios ou obradoiros de creación como método para facer lexibles os rexistros de todo tipo deixados polo ser humano na paisaxe que habita.
O autor, Yver Bergeret, poeta e ensaÃsta que contou coa colaboración do doutor en traducción e profesor Anxo Fernández Ocampo, realizou un percorrido por diferentes paisaxes galegas realizando fotografÃas e recollendo elementos que logo situou establecendo un diálogo estético.
Os lugares do ser humano
A mostra recolle o traballo realizado por Bergeret sobre tres micropaisaxes galegos: o rural lucense da Pontenova, a arte en pedra da Porta das PraterÃas de Compostela e as casas mariñeiras de Corrubedo e do Berbés.
Estes lugares están vistos desde unha triple perspectiva de representación que recolle diferentes elementos postos en diálogo estético.
Por unha banda, existe un elemento gráfico na mostra que é aportado por representacións da paisaxe na pintura popular de rebablos antigos e os sÃmbolos que aparecen en fiestras e portas.
Onda estas representacións pictóricas e simbólicas atópanse as fotografÃas que realizou o propio Bergeret sobre as zonas polas que pasou, fotografÃas que á súa vez reproducen elementos situados na paisaxe polo ser humanos como poden ser pedras, fachadas ou os propios ritos da cultura tradicional.
Finalmente, Bergeret incluiu na súa mostra poemas realizados por el mesmo durante a súa viaxe por terras galegas onde os que atopamos os textos de diferentes cantigas tradicionais.
Detalles de arte na paisaxe
Algúns dos elementos paisaxÃsticos que máis impresionaron ó artista francés foron as grandes lousas verticais que se poden ver no interior de lugo integradas en muros. Onda elas, destacou os sÃmbolos que hai gravados en numerosas portas desa zona e que, segundo el, "constitúen unha variedade plástica e estética desa intelixencia humana, capaz de facer agromar humor e ironÃa".
Sobre as pequenas lousas que se poden ver nas fachadas de Corrubedo, Bergeret sinalou que funcionan coma un caleidoscopio fronte ó mar, mentre que para el as pinturas presentes nos antigos retablos "parecen teatriños de guiñol."
Lingua-espacio
A mostra está realizada seguindo o concepto de lingua-espacio, un tipo de análise que emprega textos poéticos, fotografÃas, ensaios ou obradoiros de creación como método para facer lexibles os rexistros de todo tipo deixados polo ser humano na paisaxe que habita.
O autor, Yver Bergeret, poeta e ensaÃsta que contou coa colaboración do doutor en traducción e profesor Anxo Fernández Ocampo, realizou un percorrido por diferentes paisaxes galegas realizando fotografÃas e recollendo elementos que logo situou establecendo un diálogo estético.
Os lugares do ser humano
A mostra recolle o traballo realizado por Bergeret sobre tres micropaisaxes galegos: o rural lucense da Pontenova, a arte en pedra da Porta das PraterÃas de Compostela e as casas mariñeiras de Corrubedo e do Berbés.
Estes lugares están vistos desde unha triple perspectiva de representación que recolle diferentes elementos postos en diálogo estético.
Por unha banda, existe un elemento gráfico na mostra que é aportado por representacións da paisaxe na pintura popular de rebablos antigos e os sÃmbolos que aparecen en fiestras e portas.
Onda estas representacións pictóricas e simbólicas atópanse as fotografÃas que realizou o propio Bergeret sobre as zonas polas que pasou, fotografÃas que á súa vez reproducen elementos situados na paisaxe polo ser humanos como poden ser pedras, fachadas ou os propios ritos da cultura tradicional.
Finalmente, Bergeret incluiu na súa mostra poemas realizados por el mesmo durante a súa viaxe por terras galegas onde os que atopamos os textos de diferentes cantigas tradicionais.
Detalles de arte na paisaxe
Algúns dos elementos paisaxÃsticos que máis impresionaron ó artista francés foron as grandes lousas verticais que se poden ver no interior de lugo integradas en muros. Onda elas, destacou os sÃmbolos que hai gravados en numerosas portas desa zona e que, segundo el, "constitúen unha variedade plástica e estética desa intelixencia humana, capaz de facer agromar humor e ironÃa".
Sobre as pequenas lousas que se poden ver nas fachadas de Corrubedo, Bergeret sinalou que funcionan coma un caleidoscopio fronte ó mar, mentre que para el as pinturas presentes nos antigos retablos "parecen teatriños de guiñol."