Nova Galega de Danza estreará 'Dique' en Santiago o vindeiro día 21

Marta Pazos dirixe esta coprodución co Centro Coreográfico Galego

Marta Pazos dirixe esta coprodución co Centro Coreográfico Galego
Dique de Nova galega de Danza Foto: © Vanessa Rabade
A estrea absoluta de 'Dique', a agardada nova produción de Nova Galega de Danza (NGD) con dirección escénica de Marta Pazos, xa ten data e lugar. Será o vindeiro 21 de xuño, venres, no Salón Teatro do Centro Dramático Galego (CDG) de Santiago de Compostela, onde o espectáculo estará representándose durante tres días seguidos. 'Dique' é unha coprodución de NGD e Xunta de Galicia, a través do Centro Coreográfico Galego, que conta co patrocinio da Mostra Internacional de Teatro de Ribadavia (MIT) como espectáculo inaugural do festival no 2024. A peza ten tamén a colaboración do Concello das Pontes para a súa posta en escena na localidade. O espectáculo pon en diálogo a danza contemporánea e a danza tradicional galega nunha conversa que reflicte a conexión entre o pasado e o presente. Desde hoxe xa é posible mercar as entradas para as funcións dos días 21, 22 e 23 de xuño na plataforma ataquilla.com.

Segundo explican desde a compañía, esta produción nace do desexo de recuperar unha historia esquecida: o labor das mulleres na construción do Dique da Campá de Ferrol, unha obra que cumpre 150 anos neste 2024. Na súa execución, entre 1874 e 1879, 200 mulleres, as estibadoras, retiraron 245.000 metros cúbicos de terra e pedras que transportaron en 11.600.000 cestos sobre as súas cabezas -58.000 cada unha delas-. E, polo mesmo traballo, cobraban menos ca os homes. Nova Galega de Danza convidou a directora de escena Marta Pazos a realizar a súa homenaxe a aquela xesta. Un xogo de cores, texturas e contrastes sobe á escena para ofrecer un desafío visual único. A peza explora os límites da forza mentres o telúrico se apodera da escena. En 'Dique' hai resistencia e esforzo, pero afloran, tamén, a delicadeza e o lixeiro.

Preséntase esta montaxe coma un acto de xustiza poética, artellado polo labor dun equipo composto integramente por mulleres nos eidos artístico e técnico. A carón de Marta Pazos, artífice da dirección de escena e da dramaturxia da peza, destaca, tamén, a figura da coreógrafa Belén Martí Lluch. Coreógrafa, entre moitos outros proxectos, da celebrada serie La Mesías, Martí Lluch é unha das fundadoras de Mucha Muchacha, colectivo que investiga o folclore para cuestionalo e facelo contemporáneo e que se interroga asemade con perspectiva de xénero sobre a memoria e o corpo. A canda elas traballa, tamén, a compositora Clara Aguilar, considerada unha das figuras destacadas da escena musical contemporánea catalá. Habitual do Sónar ou do Primavera Sound, este 2024 foi candidata ao Goya pola banda sonora de Creatura e mais foi galardoada con cadanseu Premio Gaudí no 2023 e no 2024 pola mellor banda sonora.