"A obra de RosalÃa ten unha dimensión oral fundamental. RosalÃa era oral, ela era actriz", asà afirmaba Anxo Angueira hoxe na presentación do proxecto "Es ti que cantas", nas dependencias do Instituto da Lingua Galega en Santiago, un edifico que foi residencia da autora e no que, segundo confirmaba o presidente da Fundación RosalÃa de Castro, escribiu parte deses 'Cantares Gallegos' que forman parte deste proxecto baseado nos audiolibros coa obra completa en galego, por vez primeira neste formato. "Es ti que cantas" ten como puntal principal a posta a disposición do público dos dous volumes de poesÃa 'Cantares Gallegos' e 'Follas Novas' e o de prosa 'Contos da miña terra', da autora santiaguesa. Xustamente a inexistencia previa da oferta de audiolibros da obra de RosalÃa cos estándares artÃsticos e técnicos deste formato hoxe en dÃa, foi o xerme motivador de todo o proxecto, segundo recoñecÃa a súa directora pola empresa Rebordelo, a actriz Tamara Canosa. Pero "Es ti que cantas" inclúe máis materiais e actividades na busca de conectar á mocidade coa obra e espÃrito dunha RosalÃa "alegre, forte e rebelde" que aÃnda se está a coñecer, segundo Canosa. "Queriamos falar desa RosalÃa que foi feminista antes do feminismo e ecoloxista antes do ecoloxismo", asegura a actriz.
O proxecto presentado hoxe ofrece, a través dunha páxina web propia estes materiais. Os tres audiolibros (arestora na plataforma SoundCloud e proximamente tamén en Spotify) son a base e o material creado que queda xa aà para o futuro. RocÃo González foi a voz principal das lectura poéticas (35 poemas de Cantares Gallegos e 137 de Follas Novas), mentres que no caso da prosa, na que hai varios personaxes, contouse coas voces intérpretes de Cristina Collazo, Alberto Rolán, Xosé Barato e a propia Tamara Canosa. O resultado, segundo Anxo Angueira, conforma "unha referencia xa da oralidade de RosalÃa", segundo el, que foi xeneroso en parabéns a todos os integrantes do equipo que sacou adiante estes audiolibros, que conforman "un recurso fantástico para que en calquera parte do mundo se escoite a obra de RosalÃa e o idioma galego". RocÃo González recoñeceu as dificultades á hora de abordar estas gravacións. "Houbo moito debate no estudio" recoñecÃa González, que agradecÃa tamén a axuda dada desde a Fundación da autora na busca da fidelidade coa súa escrita á hora de transvasala a voz, "deunos moitas claves". "Quixemos ser fieis ás escollas lingüÃsticas que ela fixo. Buscando ser fieis e rigorosos. Sen excesos de interpretación" afirmaba RocÃo González durante a presentación. "pero si queriamos que chegase o combativa que é RosalÃa en moitos dos seus poemas".
#ESTIQUECANTAS
Na procura de facer conectar á mocidade con esa RosalÃa de Castro rebelde e alegra, o proxecto ten outro puntal no concurso #ESTIQUECANTAS, un reto dirixido a xente de entre 12 e 18 anos para que a través das redes sociais Instagram e TikTok fagan a súa propia interpretación sobre a obra de RosalÃa. Usando o cancelo que dá nome ao reto, poderán subirse a estas plataformas vÃdeos, imaxes, composicións ou calquera outro formato neste sentido entre o 23 de febreiro e o 15 de marzo. Preténdese, segundo explicou Canosa que "cos seus recursos, coa súa forma de falar e de expresarse" interpreten a RosalÃa dun xeito totalmente libre, "hai moi poucas indicacións do que teñen que facer, porque iso é TikTok e iso é Instagram". Trátase, segundo a directora do proxecto, de "artellar un concurso para picalos". Un xurado composto pola poeta LucÃa Aldao e por dous "tiktokers" en lingua galega que son Prado Rúa e Malva. O 21 de marzo, dÃa dos bosques e da poesÃa daranse a coñecer os nomes gañadoresTamén coa intención de achegar a esa RosalÃa á mocidade a web ofrece unha unidade didáctica elaborada por MarÃa López Sande, dirixida a traballar nos centros de ensino e aproveitar asà todos os materiais do proxecto, incluÃndo 'gif' baseados nas ilustraciónsde Eva Fandiño.
'Es ti que cantas' completa as súas catro patas cuns materiais audiovisuais asinados polo cineasta xacio baño, que irán subÃndose á rede na forma de pequenas entregas ou "pilulas", de nome "Fiestras". Estas pequenas `producións que comezarán a difundirse o 23 de febreiro buscan recoller cunha mirada contemporánea aqueles lugares nos que viviu RosalÃa de Castro, unha escritora cunha biografÃa nese sentido moi nómade, como a propia sede do Instituto da Lingua Galega ou a casa da Matanza, en Padrón. A través destas "pilulas audiovisuais" Xacio baño permÃtenos "dialogar en presente con RosalÃa" a través das fiestras destes lugares. . "Arredor de RosalÃa tódolos anos asóciase a celebración á experimentación, á creatividade, ás novas tecnoloxÃas. E isto todo está nesa liña" afirmou hoxe Anxo Angueira.
O proxecto presentado hoxe ofrece, a través dunha páxina web propia estes materiais. Os tres audiolibros (arestora na plataforma SoundCloud e proximamente tamén en Spotify) son a base e o material creado que queda xa aà para o futuro. RocÃo González foi a voz principal das lectura poéticas (35 poemas de Cantares Gallegos e 137 de Follas Novas), mentres que no caso da prosa, na que hai varios personaxes, contouse coas voces intérpretes de Cristina Collazo, Alberto Rolán, Xosé Barato e a propia Tamara Canosa. O resultado, segundo Anxo Angueira, conforma "unha referencia xa da oralidade de RosalÃa", segundo el, que foi xeneroso en parabéns a todos os integrantes do equipo que sacou adiante estes audiolibros, que conforman "un recurso fantástico para que en calquera parte do mundo se escoite a obra de RosalÃa e o idioma galego". RocÃo González recoñeceu as dificultades á hora de abordar estas gravacións. "Houbo moito debate no estudio" recoñecÃa González, que agradecÃa tamén a axuda dada desde a Fundación da autora na busca da fidelidade coa súa escrita á hora de transvasala a voz, "deunos moitas claves". "Quixemos ser fieis ás escollas lingüÃsticas que ela fixo. Buscando ser fieis e rigorosos. Sen excesos de interpretación" afirmaba RocÃo González durante a presentación. "pero si queriamos que chegase o combativa que é RosalÃa en moitos dos seus poemas".
#ESTIQUECANTAS
Na procura de facer conectar á mocidade con esa RosalÃa de Castro rebelde e alegra, o proxecto ten outro puntal no concurso #ESTIQUECANTAS, un reto dirixido a xente de entre 12 e 18 anos para que a través das redes sociais Instagram e TikTok fagan a súa propia interpretación sobre a obra de RosalÃa. Usando o cancelo que dá nome ao reto, poderán subirse a estas plataformas vÃdeos, imaxes, composicións ou calquera outro formato neste sentido entre o 23 de febreiro e o 15 de marzo. Preténdese, segundo explicou Canosa que "cos seus recursos, coa súa forma de falar e de expresarse" interpreten a RosalÃa dun xeito totalmente libre, "hai moi poucas indicacións do que teñen que facer, porque iso é TikTok e iso é Instagram". Trátase, segundo a directora do proxecto, de "artellar un concurso para picalos". Un xurado composto pola poeta LucÃa Aldao e por dous "tiktokers" en lingua galega que son Prado Rúa e Malva. O 21 de marzo, dÃa dos bosques e da poesÃa daranse a coñecer os nomes gañadoresTamén coa intención de achegar a esa RosalÃa á mocidade a web ofrece unha unidade didáctica elaborada por MarÃa López Sande, dirixida a traballar nos centros de ensino e aproveitar asà todos os materiais do proxecto, incluÃndo 'gif' baseados nas ilustraciónsde Eva Fandiño.
'Es ti que cantas' completa as súas catro patas cuns materiais audiovisuais asinados polo cineasta xacio baño, que irán subÃndose á rede na forma de pequenas entregas ou "pilulas", de nome "Fiestras". Estas pequenas `producións que comezarán a difundirse o 23 de febreiro buscan recoller cunha mirada contemporánea aqueles lugares nos que viviu RosalÃa de Castro, unha escritora cunha biografÃa nese sentido moi nómade, como a propia sede do Instituto da Lingua Galega ou a casa da Matanza, en Padrón. A través destas "pilulas audiovisuais" Xacio baño permÃtenos "dialogar en presente con RosalÃa" a través das fiestras destes lugares. . "Arredor de RosalÃa tódolos anos asóciase a celebración á experimentación, á creatividade, ás novas tecnoloxÃas. E isto todo está nesa liña" afirmou hoxe Anxo Angueira.