Un total de 121 propostas de compañÃas teatrais galegas aspiraron este ano a se presentar no Galicia Escena Pro. A feira de artes escénicas do paÃs consolida o seu modelo logo de tres edicións, e aspira a continuar cunha perspectiva de utilidade para a profesión.
Desde hoxe e ata o vindeiro venres, Compostela acolle todo un maratón de representacións, encontros e descubertas arredor das artes escénicas. Galicia Escena Pro volta da man da Axencia Galega da Industrias Culturais coa intención de servir de punto de encontro entre programadores e compañÃas e facilitar a contratación das obras que poderemos ver nos escenarios do paÃs ao longo da vindeira temporada.
De "escaparate", "fotografÃa" e "mosaico" da situación da escena do paÃs cualificou Anxo Lorenzo Galicia Escena Pro na presentación do evento. "Logo de tres anos semella clara a centralidade da feira como escaparate do sector escénico", explicaba. A solicitude de 121 propostas escénicas do paÃs para estar presentes no evento fronte ás 88 do pasado ano amosa o interese crecente do sector por esta fórmula. Nese sentido, Lorenzo destacou a colaboración da AGADIC con Escena Galega na concepción da feira, asà como a participación da SGAE, Afundacion ou o Concello de Santiago, que achegan cadanseu escenario para as representacións do programa. Malia á presentación do Galicia Escena Pro como un formato consolidado, o proxecto continúa a medrar. Desta volta son 14, catro máis do que na pasada edición as obras que se poderán ver Ãntegras, mentres outras 10 presentaranse como "showcases". A maiores, a inclusión do formato pitching suma outras 10 producións e fai chegar a 39 o número de propostas representadas, dun ou doutro xeito, no programa. Como outra grande novidade, apúntase o desenvolvemento dun seminario dedicado ás Estratexias dixitais para compañÃas de artes escénicas, logo do éxito do obradoiro do pasado ano.
O papel do breve
Malia á ampliación das obras que se poden ver en formato Ãntegro, está clara a aposta da organización por un formato no que os showcases e agora o pitching ocupan un espazo destacado. Segundo Camilo Franco, crÃtico teatral e membro da comisión que seleccionou as obras que se inclúen no programa "o showcase amosa partes de espectáculos que poden ser insuficientes para o público pero que aos profesionais permÃtelles unha primeira avaliación que logo abre camiños que seguir". Deste xeito, aÃnda que o evento está aberto ao público xeral, a orientación profesional mantense como un sinal de identidade de Galicia Escena Pro fronte á anterior Feira das Artes Escénicas, de maior duración e coa totalidade das representacións Ãntegras.
Nas butacas
Fronte a estas producións atópanse este ano 126 profesionais acreditados, de novo un incremento destacado a respecto da anterior xeira. Cabe sinalar que destes, unicamente 53 son programadores en sentido estrito, aos que engaden oito representantes de festivais. Na lista, os delegados de concellos galegos predominan totalmente, e o resto dos inscritos son crÃticos, xornalistas e representantes de compañÃas e mais de distribuidoras de espectáculos. O grande desafÃo neste sentido, segundo recoñece a organización, é "chegar a máis programadores de fóra de Galicia". E é que na actualidade, só dous representantes do Teatro Art'Imagem do Porto, e outros dous da Feira de Teatro de Castela e León e mais da Coordinadora de Feiras de Artes Escénicas do Estado compoñen o quiñón foráneo do encontro. Ademais de ser un encontro para profesionais da programación, Camilo Franco reivindica a feira "como un lugar de encontro para os medios de comunicación, é o xeito de obter información sobre o que acontece nunha parte relevante da escena. Están todos xuntos, a man e pódese ver unha parte moi relevante do que se vai poder ver en Galicia na vindeira temporada".
De cara ao futuro
Segundo sinalou Jacobo Sutil, de cara a vindeiras edicións "está claro que cantas máis producións se poidan meter na feira, mellor para todos, pero temos que ter en conta que os programadores non poden asistir durante dúas semanas. Tamén temos que tentar abrir a feira a fóra de Galicia, gustarÃanos que viñesen representantes doutras comunidades e facer o encontro máis grande e, sobre todo máis eficiente. Conseguir que as posibilidades de distribución sexan as maiores posibles". Na mesma liña, Anxo Lorenzo insistiu no sentido de "utilidade" que debe ter o encontro. "Non se trata de facer unha feira en por si. Hai que tentar darlle máis densidade, pero pensar en máis dÃas non penso que sexa posible. Este ano xa incrementamos o número de espectáculos, e do que se trata é de ir facendo un evento máis fondo e máis rico".
Programa de Galicia Escena Pro 2015.Desde hoxe e ata o vindeiro venres, Compostela acolle todo un maratón de representacións, encontros e descubertas arredor das artes escénicas. Galicia Escena Pro volta da man da Axencia Galega da Industrias Culturais coa intención de servir de punto de encontro entre programadores e compañÃas e facilitar a contratación das obras que poderemos ver nos escenarios do paÃs ao longo da vindeira temporada.
De "escaparate", "fotografÃa" e "mosaico" da situación da escena do paÃs cualificou Anxo Lorenzo Galicia Escena Pro na presentación do evento. "Logo de tres anos semella clara a centralidade da feira como escaparate do sector escénico", explicaba. A solicitude de 121 propostas escénicas do paÃs para estar presentes no evento fronte ás 88 do pasado ano amosa o interese crecente do sector por esta fórmula. Nese sentido, Lorenzo destacou a colaboración da AGADIC con Escena Galega na concepción da feira, asà como a participación da SGAE, Afundacion ou o Concello de Santiago, que achegan cadanseu escenario para as representacións do programa. Malia á presentación do Galicia Escena Pro como un formato consolidado, o proxecto continúa a medrar. Desta volta son 14, catro máis do que na pasada edición as obras que se poderán ver Ãntegras, mentres outras 10 presentaranse como "showcases". A maiores, a inclusión do formato pitching suma outras 10 producións e fai chegar a 39 o número de propostas representadas, dun ou doutro xeito, no programa. Como outra grande novidade, apúntase o desenvolvemento dun seminario dedicado ás Estratexias dixitais para compañÃas de artes escénicas, logo do éxito do obradoiro do pasado ano.
O papel do breve
Malia á ampliación das obras que se poden ver en formato Ãntegro, está clara a aposta da organización por un formato no que os showcases e agora o pitching ocupan un espazo destacado. Segundo Camilo Franco, crÃtico teatral e membro da comisión que seleccionou as obras que se inclúen no programa "o showcase amosa partes de espectáculos que poden ser insuficientes para o público pero que aos profesionais permÃtelles unha primeira avaliación que logo abre camiños que seguir". Deste xeito, aÃnda que o evento está aberto ao público xeral, a orientación profesional mantense como un sinal de identidade de Galicia Escena Pro fronte á anterior Feira das Artes Escénicas, de maior duración e coa totalidade das representacións Ãntegras.
Nas butacas
Fronte a estas producións atópanse este ano 126 profesionais acreditados, de novo un incremento destacado a respecto da anterior xeira. Cabe sinalar que destes, unicamente 53 son programadores en sentido estrito, aos que engaden oito representantes de festivais. Na lista, os delegados de concellos galegos predominan totalmente, e o resto dos inscritos son crÃticos, xornalistas e representantes de compañÃas e mais de distribuidoras de espectáculos. O grande desafÃo neste sentido, segundo recoñece a organización, é "chegar a máis programadores de fóra de Galicia". E é que na actualidade, só dous representantes do Teatro Art'Imagem do Porto, e outros dous da Feira de Teatro de Castela e León e mais da Coordinadora de Feiras de Artes Escénicas do Estado compoñen o quiñón foráneo do encontro. Ademais de ser un encontro para profesionais da programación, Camilo Franco reivindica a feira "como un lugar de encontro para os medios de comunicación, é o xeito de obter información sobre o que acontece nunha parte relevante da escena. Están todos xuntos, a man e pódese ver unha parte moi relevante do que se vai poder ver en Galicia na vindeira temporada".
De cara ao futuro
Segundo sinalou Jacobo Sutil, de cara a vindeiras edicións "está claro que cantas máis producións se poidan meter na feira, mellor para todos, pero temos que ter en conta que os programadores non poden asistir durante dúas semanas. Tamén temos que tentar abrir a feira a fóra de Galicia, gustarÃanos que viñesen representantes doutras comunidades e facer o encontro máis grande e, sobre todo máis eficiente. Conseguir que as posibilidades de distribución sexan as maiores posibles". Na mesma liña, Anxo Lorenzo insistiu no sentido de "utilidade" que debe ter o encontro. "Non se trata de facer unha feira en por si. Hai que tentar darlle máis densidade, pero pensar en máis dÃas non penso que sexa posible. Este ano xa incrementamos o número de espectáculos, e do que se trata é de ir facendo un evento máis fondo e máis rico".