A XVI edición dos Premios MarÃa Casares de Teatro non defraudou. Con Citizen total e a compañÃa Chévere como grandes gañadores da noite, a Asociación de Actores e Actrices de Galicia reivindicou a súa profesión. Con retranca, o presidente da Asociación asegurou que “damos un paso adiante para reinventarnos no século XXI no Gran Teatro das RuÃnas”.
Onte pola noite o Teatro RosalÃa de Castro da Coruña acolleu, como é tradicional, a gala da XVI edición dos Premios MarÃa Casares de Teatro, nos que a obra Citizen total de Chévere e Oeste solitario de Producións Teatrais Excéntricas foron as grandes gañadoras da noite.
A compañÃa Chévere foi a indiscutible gañadora da XVI edición dos Premios MarÃa Casares de Teatro. Por unha banda, a sala Nasa promovida pola compañÃa Chévere recolleu o Premio de Honra Marisa Soto. En palabras do xurado, a Sala Nasa foi merecente do premio “por ser unha sala alternativa independente de referencia en Galicia e no Estado español, converterse nunha sala de exhibición imprescindible, provocar unha xeración de profesionais e por ser un proxecto diferenciado e innovador”.
Pero é que, ademáis, Chévere subiu unha manchea de veces ao escenario, grazas á súa obra Citizen total, na que a compañÃa se inspira na biografÃa de Amancio Ortega para ofrecer a historia da construción dun imperio económico en Galicia a partir do téxtil. Foron nada menos que cinco galardóns. Citizen obtivo o premio ao mellor espectáculo, e Xesús Ron fÃxose co galardón á mellor dirección pola mesma obra, namentres que Patricia de Lorenzo gañou o de mellor actriz protagonista e a súa compañeira Mónica GarcÃa a de mellor actriz secundaria. O triunfo de Citizen completouse coa mellor música orixinal, que foi para o compositor Xacobe MartÃnez Antelo.
A segunda obra máis premiada por Oeste Solitario, de Producións Teatrais Excéntricas, que obtivo tres galardóns: mellor actor protagonista, para Evaristo Calvo, mellor adaptación-tradución para Avelino González e mellor iluminación para Octavio Mas. Outros premios chegaron a outras producións do ano. Vicente de Souza mereceu o mellor actor secundario por Tango, de Sarabela Teatro, o mellor texto orixinal en galego foi para Avelino González, Artur Trillo, MarÃa Ordoñez e Sechu Sende por Pelos na lingua (TalÃa Teatro). O premio de EscenografÃa foi para Paco Conesa por Piratas, de Teatro do Noroeste. A Ópera dos Tres Reás, o espectáculo do CDG que foi a gran perdedora da noite, obtivo dous galardóns, por mellor vestiario (Carlos Alonso) e por mellor maquillaxe (Trini Fernández).
Tempo de reivindicación
A gala escenificouse na escenografÃa dun teatro en ruÃnas, deseñado pola compañÃa Obras públicas. O presidente da Asociación de Actores e Actrices de Galicia, Antonio Durán “Morris” ofreceu un discurso cheo de retranca reivindicando a un novo grupo de “autores contemporáneos” como “Goldman Sachs, Lehman Brothers, Xosé Luis Méndez, Standard & PoorÂ’s, MoodyÂ’s, Xulio Gayoso…” dos que “bebe hoxe a nosa escena nacional”.
O Presidente da Real Academia Galega, Xosé Luis Méndez FerrÃn, redactou e leu o Manifesto Galego do DÃa Internacional do Teatro. FerrÃn reivindicou as polÃticas públicas en defensa do teatro: “os estados están obrigados a protexer e dotar de recursos os teatros nacinoais, como están obrigados a manter un sistema nacional de educación. Esta obriga atinxe de pleno e no centro das súas responsabilidades á Xunta de Galicia”.
Onte pola noite o Teatro RosalÃa de Castro da Coruña acolleu, como é tradicional, a gala da XVI edición dos Premios MarÃa Casares de Teatro, nos que a obra Citizen total de Chévere e Oeste solitario de Producións Teatrais Excéntricas foron as grandes gañadoras da noite.
A compañÃa Chévere foi a indiscutible gañadora da XVI edición dos Premios MarÃa Casares de Teatro. Por unha banda, a sala Nasa promovida pola compañÃa Chévere recolleu o Premio de Honra Marisa Soto. En palabras do xurado, a Sala Nasa foi merecente do premio “por ser unha sala alternativa independente de referencia en Galicia e no Estado español, converterse nunha sala de exhibición imprescindible, provocar unha xeración de profesionais e por ser un proxecto diferenciado e innovador”.
Pero é que, ademáis, Chévere subiu unha manchea de veces ao escenario, grazas á súa obra Citizen total, na que a compañÃa se inspira na biografÃa de Amancio Ortega para ofrecer a historia da construción dun imperio económico en Galicia a partir do téxtil. Foron nada menos que cinco galardóns. Citizen obtivo o premio ao mellor espectáculo, e Xesús Ron fÃxose co galardón á mellor dirección pola mesma obra, namentres que Patricia de Lorenzo gañou o de mellor actriz protagonista e a súa compañeira Mónica GarcÃa a de mellor actriz secundaria. O triunfo de Citizen completouse coa mellor música orixinal, que foi para o compositor Xacobe MartÃnez Antelo.
A segunda obra máis premiada por Oeste Solitario, de Producións Teatrais Excéntricas, que obtivo tres galardóns: mellor actor protagonista, para Evaristo Calvo, mellor adaptación-tradución para Avelino González e mellor iluminación para Octavio Mas. Outros premios chegaron a outras producións do ano. Vicente de Souza mereceu o mellor actor secundario por Tango, de Sarabela Teatro, o mellor texto orixinal en galego foi para Avelino González, Artur Trillo, MarÃa Ordoñez e Sechu Sende por Pelos na lingua (TalÃa Teatro). O premio de EscenografÃa foi para Paco Conesa por Piratas, de Teatro do Noroeste. A Ópera dos Tres Reás, o espectáculo do CDG que foi a gran perdedora da noite, obtivo dous galardóns, por mellor vestiario (Carlos Alonso) e por mellor maquillaxe (Trini Fernández).
Tempo de reivindicación
A gala escenificouse na escenografÃa dun teatro en ruÃnas, deseñado pola compañÃa Obras públicas. O presidente da Asociación de Actores e Actrices de Galicia, Antonio Durán “Morris” ofreceu un discurso cheo de retranca reivindicando a un novo grupo de “autores contemporáneos” como “Goldman Sachs, Lehman Brothers, Xosé Luis Méndez, Standard & PoorÂ’s, MoodyÂ’s, Xulio Gayoso…” dos que “bebe hoxe a nosa escena nacional”.
O Presidente da Real Academia Galega, Xosé Luis Méndez FerrÃn, redactou e leu o Manifesto Galego do DÃa Internacional do Teatro. FerrÃn reivindicou as polÃticas públicas en defensa do teatro: “os estados están obrigados a protexer e dotar de recursos os teatros nacinoais, como están obrigados a manter un sistema nacional de educación. Esta obriga atinxe de pleno e no centro das súas responsabilidades á Xunta de Galicia”.
Imaxes da gala
A Sala NASA recibe o Premio de Honra Marisa Soto. Foto: Corsino