Chámaselle interiorismo, pero máis ben deberÃa ser exteriorismo porque unha casa recolle moito da nosa personalidade, do que os demais ven de nós. A decoración da casa di moito do seu propietario por iso é practicamente imposible falar de deseños pechados. Hai tantas posibilidades como a imaxinación sexa quen de soñar. Máis tendas, maior variedade de estilos e propostas, un incremento do gasto en mobiliario revelan que hai unha maior preocupación polo fogar en Galicia.
“Unha casa di moito de quen vive nela”. Asà de claro fala Teresa, unha das decoradoras que integran Básica (Romero Donallo, 17 Santiago), unha tenda de referencia de Santiago que se especializa en facer proxectos de deseño e vendes mobles de corte minimalista e con liñas puras. Para ela, “a decoración dos fogares describe a personalidade da xente que os ocupa e, aÃnda que haxa xente que diga que non lle preocupa o seu fogar, xa é unha forma de definir a súa personalidade dalgún xeito”. Non é a única que pensa asÃ. Koro GarcÃa é unha deseñadora compostelá que leva facendo proxectos de interiorismo desde hai unha década coincide plenamente no feito de que unha casa marca á persoa que vive dentro. Koro é a propietaria da tenda Oikos (Rep.. Arxentina, 46. Santiago) e como ela di “é unha tenda que destaca aquà pero nas grandes cidades como Madrid, serÃa unha tenda habitual”.
Unha preocupación á alza
Tanto Koro como Teresa constatan un incremento da preocupación da xente pola decoración do seu fogar, por buscar proxectos optimizados coas súas necesidades e coa súa funcionalidade. Teresa explica que “hai unha evolución moi acelerada porque á xente gústalle ter a súa casa de forma correcta”. Ademais, co incremento da demanda apreciouse un maior tirón da oferta. Nos últimos anos abriron en Galicia numerosos comercios que ofertan dese mobles ata complementos do fogar para satisfacer as demandas dunha sociedade cada vez máis concienciada en crear fogares, non casas.
Un desembarco que achega ata aquà grandes multinacionais especializadas en ofrecer tanto mobles a baixo custe como novas posibilidades na decoración, xardÃn, bricolaxe e construción.
Ademais, outra das cuestións que destaca Koro é unha lenta pero continuada apertura da xente cara proxectos máis vangardistas. “Estamos, asegura a interiorista, a anos luz dos deseños que imperan noutras rexións de Europa e aÃnda moi lonxe do que acontece noutras comunidades”. Koro asistirá en abril á feira do moble de Milán pero asegura que “é moi difÃcil conseguir colocar este produto no mercado”.
Ambas deseñadoras parten da mesma premisa, que é que o perfil de xente que acode á súa tenda é xente á que non lle gusta un tipo de moble clásico, aÃnda que dentro da modernidade optan máis por un deseño máis convencional. Malia isto, Koro pensa que “o clásico en si está desaparecendo e, gaña cada vez máis peso, unha opción intermedia que é un deseño de vangarda pero sen excederse”.
TÃpicos, tópicos
Habitualmente asóciase moble de deseño a moble para xente nova e que pasa de moda en pouco tempo. Ambas deseñadores consideran que é un lugar común que pouco ten que ver coa realidade. En primeiro lugar, Koro asegura que “teño clientes que van desde os vinte ata os sesenta anos, son os dous extremos, aÃnda que a ideade media ronda os 35 anos”. Pola súa banda, Teresa asegura que “o tipo de moble de deseño co que nos traballamos e un moble que está pensado para durar a toda a vida, de alta calidade. Non é un moble tipo Ikea que dura un tempo e logo o tiras. Nós somos mais a primeira vivenda, aÃnda que tamén temos mobles para esa casa na praia ou para esa segunda vivenda na que non buscas tanta calidade”.
Ademais, as dúas desmitifican a idea do moble de prezo elevadÃsimo e excesivo. “Podo demostrar, asegura Koro, que se pode facer unha casa moderna e a baixo prezo e, ademais, funcional”.
A cociña destronada
No estilo de vida moderno que abandeira este gusto polo deseño minimalista, subxace de fondo outra filosofÃa. Como as deseñadoras consultadas tamén fan proxectos de rehabilitación e distribución de interiores constatan o aumento do protagonismo do salón. A cociña, centro na distribución tradicional, segue a ter a súa importancia pero relega a súa primacÃa. “O salón é o rei da casa. O primeiro que compra e o no que se inviste máis, seguido de preto polas cociñas” asegura Koro.
Problemas de base
“Por moito que collas uns mobles estupendos, de colores luminosos, de boa calidade e ben situados, se a iluminación é nefasta non lle podes sacar todo o partido que deberÃas”. Deste xeito Koro chega a un problema maior, que é o da disociación entre interiorismo e construción. “Radiadores, portas, enchufes e puntos de luz son os problemas más frecuentes que podes ter no momento que fas un proxecto de interiorismo e porque o cliente non quere volver pagar por algo que xa está construido”.
“Unha casa di moito de quen vive nela”. Asà de claro fala Teresa, unha das decoradoras que integran Básica (Romero Donallo, 17 Santiago), unha tenda de referencia de Santiago que se especializa en facer proxectos de deseño e vendes mobles de corte minimalista e con liñas puras. Para ela, “a decoración dos fogares describe a personalidade da xente que os ocupa e, aÃnda que haxa xente que diga que non lle preocupa o seu fogar, xa é unha forma de definir a súa personalidade dalgún xeito”. Non é a única que pensa asÃ. Koro GarcÃa é unha deseñadora compostelá que leva facendo proxectos de interiorismo desde hai unha década coincide plenamente no feito de que unha casa marca á persoa que vive dentro. Koro é a propietaria da tenda Oikos (Rep.. Arxentina, 46. Santiago) e como ela di “é unha tenda que destaca aquà pero nas grandes cidades como Madrid, serÃa unha tenda habitual”.
Unha preocupación á alza
Tanto Koro como Teresa constatan un incremento da preocupación da xente pola decoración do seu fogar, por buscar proxectos optimizados coas súas necesidades e coa súa funcionalidade. Teresa explica que “hai unha evolución moi acelerada porque á xente gústalle ter a súa casa de forma correcta”. Ademais, co incremento da demanda apreciouse un maior tirón da oferta. Nos últimos anos abriron en Galicia numerosos comercios que ofertan dese mobles ata complementos do fogar para satisfacer as demandas dunha sociedade cada vez máis concienciada en crear fogares, non casas.
Un desembarco que achega ata aquà grandes multinacionais especializadas en ofrecer tanto mobles a baixo custe como novas posibilidades na decoración, xardÃn, bricolaxe e construción.
Ademais, outra das cuestións que destaca Koro é unha lenta pero continuada apertura da xente cara proxectos máis vangardistas. “Estamos, asegura a interiorista, a anos luz dos deseños que imperan noutras rexións de Europa e aÃnda moi lonxe do que acontece noutras comunidades”. Koro asistirá en abril á feira do moble de Milán pero asegura que “é moi difÃcil conseguir colocar este produto no mercado”.
Ambas deseñadoras parten da mesma premisa, que é que o perfil de xente que acode á súa tenda é xente á que non lle gusta un tipo de moble clásico, aÃnda que dentro da modernidade optan máis por un deseño máis convencional. Malia isto, Koro pensa que “o clásico en si está desaparecendo e, gaña cada vez máis peso, unha opción intermedia que é un deseño de vangarda pero sen excederse”.
TÃpicos, tópicos
Habitualmente asóciase moble de deseño a moble para xente nova e que pasa de moda en pouco tempo. Ambas deseñadores consideran que é un lugar común que pouco ten que ver coa realidade. En primeiro lugar, Koro asegura que “teño clientes que van desde os vinte ata os sesenta anos, son os dous extremos, aÃnda que a ideade media ronda os 35 anos”. Pola súa banda, Teresa asegura que “o tipo de moble de deseño co que nos traballamos e un moble que está pensado para durar a toda a vida, de alta calidade. Non é un moble tipo Ikea que dura un tempo e logo o tiras. Nós somos mais a primeira vivenda, aÃnda que tamén temos mobles para esa casa na praia ou para esa segunda vivenda na que non buscas tanta calidade”.
Ademais, as dúas desmitifican a idea do moble de prezo elevadÃsimo e excesivo. “Podo demostrar, asegura Koro, que se pode facer unha casa moderna e a baixo prezo e, ademais, funcional”.
A cociña destronada
No estilo de vida moderno que abandeira este gusto polo deseño minimalista, subxace de fondo outra filosofÃa. Como as deseñadoras consultadas tamén fan proxectos de rehabilitación e distribución de interiores constatan o aumento do protagonismo do salón. A cociña, centro na distribución tradicional, segue a ter a súa importancia pero relega a súa primacÃa. “O salón é o rei da casa. O primeiro que compra e o no que se inviste máis, seguido de preto polas cociñas” asegura Koro.
Problemas de base
“Por moito que collas uns mobles estupendos, de colores luminosos, de boa calidade e ben situados, se a iluminación é nefasta non lle podes sacar todo o partido que deberÃas”. Deste xeito Koro chega a un problema maior, que é o da disociación entre interiorismo e construción. “Radiadores, portas, enchufes e puntos de luz son os problemas más frecuentes que podes ter no momento que fas un proxecto de interiorismo e porque o cliente non quere volver pagar por algo que xa está construido”.