Desde hoxe os irmáns Humberto e Fernando Campana (Sao Paulo, 1953 e 1961) imparten un seminario en Compostela. O equipo brasileiro, dúas figuras internacionais no desenvolvemento integral de procesos creativos e artesanais nos que empregan materiais de reciclaxe, explicarán as claves e as súas preocupacións polo deseño dunhas obras que os levaron a expor en museos como o MOMA de Nova York e o Design Museum de Londres. É a primeira conferencia dun ciclo que leva por tÃtulo “O moble emocional” que organiza a Fundación MarÃa MartÃnez Otero en colaboración con Caixa Galicia. Daniel Cid Moragas, TobÃas Jacobsen, Luke Pearson e Tom Lloyd completan a listaxe de personalidades que explicarán a súas traxectoria e a filosofÃa das súas creacións.
Da idea á práctica: o taller
Os coloquios compleméntanse cun obradoiro que tamén comeza hoxe e co se inauguran as instalacións da ChocolatarÃa (Orfas, Santiago). Curro Claret e Virginia Angulo traballarán con quince alumnos, estudantes de deseño, arquitectura e belas artes, para que cada un interactúe con cadeiras, amosando que é moito máis que un obxecto para sentarse. Preténdese, como di Elena Fabeiro, directora da Fundación que organiza o evento “traballar os aspectos de relación humana: vencellos e lazos que se establecen entre os mobles, o seu uso e o seu usuario individual”. Seminarios coma este demostran, como explica outra traballadora da Fundación, Mercedes Castro, “é o momento no que os mobles dan o salto á arte, xa que se converteu nun obxecto no que o deseño tamén importa”.
Preocupados polas formas
Nos últimos tempos vese en Galicia unha certa preocupación polo deseño. En menos dun ano dúas empresas galegas que se dedican ao mundo do mobiliario doméstico, a empresa MarÃa MartÃnez na Estrada e Bomob na Coruña convocaron senllos premios de deseño de mobles. Elena Fabeiro, directora da fundación MarÃa MartÃnez creada para educar na cultura do moble considera que “nos últimos tempos nótase unha certa sensiblidade en Galicia por este tema que antes non se daba”. Por iso, estas empresas están achegando o seu gran de area dentro da seca absoluta que existÃa. Pola súa banda, Andrés MesÃas director e alma máter de Bomob, unha nova empresa da Coruña recoñece que aÃnda existe moito que facer e matiza “hai que pensar que o deseño galego non existe, pero temos a capacidade de crear porque aquà hai moito potencial”.
As orixes
Os primeiros pasos que se deron no camiño cara unha maior preocupación no deseño saÃron de Valencia. Na feira do moble que se celebra na capital levantina, a máis importante do Estado, a Fundación MarÃa MartÃnez deu a coñecer as bases do I Premio de Deseño Industrial que leva o seu nome. Un premio que se fallou o 11 de marzo e que recaeu no proxecto presentado baixo o lema “Flat”. Os gañadores Iñaki Remiro Virto e Adriá Guiu Barella pretendÃan, segundo figuraba no seu proxecto, “seccionar un moble caixonera en elementos individuais ofrecendo asà máis versatilidade no uso, configuración e forma”.
Con moi pouco tempo de diferencia a empresa coruñesa Bomob presentaba o seu “Premio Nacional de Deseño de Moble Bomob” cuxos gañadores se deron a coñecer o 27 de xuño. “Convocamos o premio, di Andrés, para abrir o mercado a novos deseños e achegar novos recursos”. E o proxecto gañador, “Excuna”, unha cama–sofá é un dos tres proxectos que Bomob levou á Feira de Valencia que terá lugar do 14 ao 19 de setembro en Valencia.
Declaracións de principios
De momento, tanto MarÃa MartÃnez como Bomob son os dous baluartes que capitanean a loita polo deseño en Galicia. Pero aÃnda que manifestan intereses comúns contan con traxectorias distintas dentro dun mundo moi amplo e disperso como é o sector madereiro.
MarÃa MartÃnez leva tres xeracións fabricando mobles, ademais de contar cunha fundación que vela por temas máis sociais, mentres que Bomob leva só oito anos no mercado. AÃnda que é unha empresa moi nova demostra ter bastante clara a súa filosofÃa de traballo e unha preocupación polas formas que sitúen os seus mobles dentro da elite mobiliaria na que están paÃses como Italia. Na súa preocupación e explicación do deseño en Galicia, Andrés MesÃas de Bomob fai un sÃmil do sector que pode axudar a explicar a situación actual: “é algo semellante ao que aconteceu coa moda, xa que nun momento se deu o salto baixo a etiqueta de “moda galega”. AÃnda que recoñece que non existe a etiqueta deseño galego como tal, pensa que ambas empresas son pioneiras neste campo e mira cara o futuro con optimismo. Ademais “creo que as institucións deberán valorar se existe un volume empresarial forte para decidir se é posible apoiar económica e estratexicamente ao sector como houbo no seu momento no mundo da moda”.
Polo de agora, estas dúas empresas seguirán mantendo os seus propios grans de area convocando os seus certames de deseño e dando a coñecer iniciativas como as que comezan hoxe para sensibilizar á xente na nova relación cos mobles.
O moble emocional
Humberto y Fernando Campaña
O moble emocional
Silla Corallo.
Humberto y Fernando Campana
Producida por Edra
O moble emocional
Banquete.
Humberto y Fernando Campana
Producida por Edra
O moble emocional
Silla Vermelha.
Humberto y Fernando Campana
Producida por Edra
O moble emocional
Tobias Jacobsen / T. Winkel
O moble emocional
Rakke.
Tobias Jacobsen / T. Winkel
Producido y comercializado por IKEA
O moble emocional
Luke Pearson y Tom LLoyd
O moble emocional
HORIZON 1.
Diseñado por Luke Pearson y Tom LLoyd
Producida por MartÃnez Otero Colección
O moble emocional
HORIZON 2.
Diseñado por Luke Pearson y Tom LLoyd
Producida por MartÃnez Otero Colección
O moble emocional
Curro Claret
O moble emocional
Cajonera de pared.
Diseñado por Curro Claret
Se ha diseñado una cartela (en tres tamaños diferentes) para soportar cajas o cajones, de manera que cada uno con las que va encontrando se haga su cajonera.
O moble emocional
Migas para pájaros.
Diseñado por Curro Claret
Al cortar el pan en la cocina, las migas caen por unos agujeros a una manguera que las lleva a un recipiente en el exterior de la casa, listas para cualquier pájaro libre que le apetezcan.