Amosámosche a filmación da curta “Retrato” de Jairo Iglesias, que se rodou en parte o pasado mes de xullo no Consello da Cultura Galega

Un filme no corredor

Non acontece todos os días saír pola porta da redacción e encontrar unha rodaxe cinematográfica. Sen embargo iso foi o que lle aconteceu ao equipo deste portal o pasado mes de xullo, cando as quince persoas quen estaban a realizar a curta “Retrato” visitaron o Consello da Cultura Galega coa fin de integrar os interiores que deseñou Pedro de Llano no filme. Caras coñecidas coma Tamar Novas, Sara Casasnovas ou María Castro traballaron canda durante dous días canda a nós. Comproba nesta galería como foi ese traballo.

Unha historia de amor secreto condicionada polo medo a perder o outro. Unha produción con poucos recursos e cun reparto ambicioso. O Centro Galego de Arte Contemporánea, o Consello da Cultura e o Concello de Santiago, entre outros lugares, coma escenarios. Un equipo de quince persoas que colaboran desinteresadamente no filme. Sete días de rodaxe. Deste xeito se podería resumir brevemente “Retrato” un proxecto guionizado e dirixido por Jairo Iglesias que pretende difundirse por festivais e certames “co ánimo de amosar un proxecto ambicioso realizado en Galicia, cun reparto de luxo”, apunta o director na presentación do proxecto. Verémolo nuns poucos meses, polo momento, achegamos unha mostra de como se viviu a rodaxe no Consello da Cultura.

Rodaxe da curta RETRATO

Rodaxe da curta RETRATO

Andrés Victorero. Director de fotografía. "O primeiro que falamos Jairo- o director- máis eu, era que había que conseguir unha iluminación o máis natural posible, que non se notase moito e que os actores quedaran o mellor posible. En interiores case non houbo atrancos, pero en exteriores complicouse máis. A luz cambiaba moito entre toma e toma e houbo que matizar e facer correccións constantes".
Fotografía de Ruth Casado.

Rodaxe da curta RETRATO

Rodaxe da curta RETRATO

Tamara Sánchez. Productora. "Aínda que pareza mentira, unha das principais dificultades na rodaxe no Consello da Cultura Galega foi aparcar. Iso supuxo un atraso e obrigou a que comezaramos a rodar bastante tarde. En toda a rodaxe en xeral, a principal dificultade foi a de conseguir silenzos porque gravamos en lugares de traballo, onde a xente tiña que facer o seu labor".
Fotografía de Ruth Casado.

Rodaxe da curta RETRATO

Rodaxe da curta RETRATO

Tamara Sánchez. Productora. "Tivemos un atranco de última hora que, afortunadamente, se solventou moi ben. Ernesto Chao era o actor co que tiñamos contactado para rodar esta curtametraxe, pero por un cambio en "Pratos Combinados" non puido rodar e tivemos que buscarlle un substituto. O seu papel fíxoo Goldi, que foi moi amable e conseguimos cumprir os prazos marcados".
Fotografía de Ruth Casado.

Rodaxe da curta RETRATO

Rodaxe da curta RETRATO

Sara Casasnovas. Actriz (fai o papel de Ana) "O meu personaxe chámase Ana e representa a unha rapaza namorada do seu mellor amigo. Ten medo a que esta relación avance cara algo máis importante para ela. Procurei meterme na pel de Ana e tentar entrar na súa problemática sendo eu mesma".
Fotografía de Ruth Casado.

Rodaxe da curta RETRATO

Rodaxe da curta RETRATO

Sara Casasnovas. Actriz (fai o papel de Ana) "Procurarei abrir un oco no mundo do audiovisual, aínda que é unha profesión complicada e inestable. Pero primeiro teño que mellorar a miña formación e por iso, tentarei entrar na Escola Superior de Arte Dramática".
Fotografía de Ruth Casado.

Rodaxe da curta RETRATO

Rodaxe da curta RETRATO

Tamar Novas. Actor "Nesta curtametraxe interpreto un universitario que está namorado dunha amiga del. Arredor da época de exames, el dubida se tentar declararse, pero teme a resposta que poda darlle a rapariga." O actor compostelán conta que "Jairo, o director, é amigo meu de hai tempo; propúxome a historia, gustoume e decidimos facela".
Fotografía de Ruth Casado.

Rodaxe da curta RETRATO

Rodaxe da curta RETRATO

Jairo Iglesias. Director "A curta conta unha historia de amor, dun mozo que lle escribe unha carta a unha moza da que está namorado. Hai dous papeis principais máis, o dunha muller que xa ten experiencia no amor e que fai de contrapunto ao papel de Tamar, e o dun vello que é unha presenza máis abstracta". O realizador explica que "neste traballo recibín especial colaboración de Pablo Revilla e Fran Negreira, profesores da Escola da Imaxe e Son da Coruña".
Fotografía de Ruth Casado.