A Feira de Teatro de Galicia inicia unha nova xeira mudando de director e incluíndo sesións de debate e espectáculos de danza

Tratar e falar na feira

A pesar de conta xa con doce anos de veteranía, a Feira de Teatro de Galicia preséntase este ano cunha nova face. A chegada de Víctor López á dirección do evento provoca moitas novidades para esta edición, unhas novidades que se irán marcando nos vindeiros anos e que queren incrementar a exportación de espectáculos galegos ao tempo que se fai da feira o principal foco de debate encol o teatro galego.

Cada ano, durante aproximadamente unha semana, danse cita en Compostela un bo feixe de profesionais dos máis variados campos do teatro. Vidos de toda Galicia, España e Portugal, programadores, compañías e técnicos encóntranse na Feira de Teatro de Galicia. Este evento, nacido hai xa doce anos ao abeiro do Instituto Galego de Artes Escénicas e Musicais, constituíuse coma o lugar ideal para que moitas compañías galegas presenten as súas novas producións. Alén diso, o evento concentra na cidade moitos dos programadores de concellos e doutras institucións que seleccionan nestes días as obras que pasarán polas súas salas, o que supón unha boa parte das actuacións que pode ter unha compañía no noso país ao longo do ano. O feito de que no encontro tamén se dean cita moitos programadores foráneos supón tamén unha boa oportunidade para que as compañías do noso país podan saír fóra. En resumo, é moito o que se xoga entre o vinte e o vintecatro de abril, nos días da feira.

Debate
Ao entender de Víctor López, o novo director do evento, esta concentración de profesionais do teatro era unha ocasión que non se podía desaproveitar para facer unha reflexión sobre a problemática da arte escénica. "Pensamos que este é un marco ideal porque está a maior parte das compañías e práctica totalidade dos programadores", sinala. Deste xeito, o programa deste ano inclúe por vez primeira tres mesas ao longo doutras tantas mañás nas que autores, directores, actores, programadores e críticos conflúen en conversas nas que se quere ver a problemática da relación entre a produción teatral, a súa distribución e mesmo o público ao que se dirixen. "Pensouse na feira non como un espazo só para a exhibición, senón coma un punto de encontro entre creación, distribución e programadores", insiste López. Mais concretamente, o primeiro dos debates céntrase nas coproducións e nos problemas de exhibición. A segunda pola súa banda, analiza a relación entre creación, programación e público, e na terceira os participantes enfróntanse á problemática da venda de espectáculos. "Este foro non vai ser só para falar da problemática de Galicia, os debates amplíanse a todo o Estado e mesmo a Portugal", apunta o director do evento, "Noutras edicións poderiamos centrarnos máis na temática galega".

Danza e programa
A outra grande novidade que achega a Feira de Teatro este ano é a inclusión pola primeira vez de espectáculos de danza na programación. "Queríamos ver a feira máis non só coma teatro senón tamén coma as outras artes escénicas" apunta López, " sen embargo non queríamos que a danza ocupase o espazo do teatro, e é por isto que este ano ampliamos a programación e incluímos dous espectáculos de danza a maiores". Deste xeito a compañía Nova Galega de Danza coa súa obra "Alento" e os cataláns Thomas Noone Dance que presentarán "Loner". Alén deste xénero, e do teatro de actores tamén os monicreques estarán amplamente representados no programa. En total son vintesete obras, entre as que se inclúen as novas producións de Chévere e de Títeres Trompicallo, repartidas en cinco días por diferentes salas de Compostela. Destas vintesete obras, dezaoito corren por conta de compañías galeas e outras sete veñen do resto do Estado.

As butacas
A pesar de que a feira está a aberta aos afeccionados, teñen prioridade para asistir ás funcións os programadores e profesionais das artes escénicas, polo que as entradas estarán moi disputadas. Se xa habitualmente é complicado para o público xeral conseguir un posto nas funcións da Feira de Teatro, as obras que este ano manteñen fechado o Teatro Principal de Compostela dificultan algo máis a situación. "É un prexuízo importante para a feira", recoñece o director, "substitúese polo espazo máis grande de aforo que encontramos que é o auditorio do Instituto Xelmírez, que mesmo é maior que o Salón Teatro e que o principal". A organización agarda que este desprazamento dalgún dos lugares máis habituais e máis visíbeis de celebración da feira non inflúa na asistencia. "Agardamos que non haxa un baixón do público, aínda quedarían entre cento cincuenta e duascentas butacas nos lugares máis amplo. En salas coma a NASA ou a Galán, cun aforo de cen persoas, só vai haber sitio para os programadores, claro".

Exportar
"O fundamental para a Feira é a exportación de compañías", apunta López. "Desde o IGAEM conseguimos que se fixese neste marco a Asemblea Xeral da Rede Nacional de Teatros e Auditorios de España e a reunión de Circuítos de Comunidades Autónomas, o que trae a Compostela trinta ou corenta programadores a maiores". Aínda que o director recoñece que non dispón de datos sobre a contratación de espectáculos galegos no exterior que se deron a partir da feira noutros anos, insiste na intención de conseguir un incremento nesa exportación de teatro. "Para iso queremos conseguir que a feira non exista só nos catro ou cinco primeiros meses do ano, senón que a organización debe ter continuidade, que a dirección manteña contacto con outros circuítos e facer convenios de colaboración para intercambiar compañías e espectáculos con outras feiras".

Medrar e mudar
"A feira continúa a medrar. Este ano temos máis espectáculos, está mais consolidada e é unha cita importante, a nosa intención é que continúe medrando" recoñece o director. Para conseguir isto, as claves están marcadas. "Xa se ven este ano pinceladas do que vai ser a Feira en adiante". Un período de catro anos é o tempo que polo de agora ten o novo director para asentar o seu proxecto, en vindeiras edicións veranse mellor as mudanzas.