A Filmoteca de Galicia presenta novas recuperacións de patrimonio cinematográfico

Contra finais de mes programa un ciclo conmemorando os 50 anos da Revolución portuguesa

Contra finais de mes programa un ciclo conmemorando os 50 anos da Revolución portuguesa
Fotograma de 'Carmiña. Flor de Galicia' de 1926
A Filmoteca de Galicia ofrece unha programación de proxeccións na Sala José Sellier da Coruña baixo a denominación 'Materiais para unha historia do cinema en Galicia' con pezas do fondo da cinemateca do noso patrimonio audiovisual, recentemente restauradas e dixitalizadas. Entre elas se atopan filmacións de carácter industrial ou familiar, moitas veces anónimas, pero de gran valor documental á hora de reconstruír a historia do noso cinema. No primeiro trimestre do ano, este novo apartado na carteleira da Filmoteca de Galicia centrouse nas dixitalizacións acometidas dentro do Hub Audiovisual, para as que se contou cun investimento de 107.000 euros no marco do eixo programa REACT-UE do Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER). Destacan, entre elas, un grupo de 32 películas de 35mm e 16mm que no seu día xa foran recuperadas e restauradas pola entidade en soporte fílmico de acetato.

As filmacións en 16mm correspóndense con 14 documentais datados entre 1929 e 1972, moitos deles rodados por Eligio González entre a emigración galega en Arxentina e por Manuel Arís en Galicia, con destino á nosa poboación emigrante en América do Sur. As 18 cintas de 35mm están datadas entre 1915 e 1966, e abranguen desde obras de ficción ata distintas tipoloxías documentais: noticieiros, gravacións industriais e tamén reportaxes dirixidos á emigración galega ao outro lado do Atlántico. Nas primeiras sesións de Materiais para unha historia do cinema en Galicia, xa se compartiron co público algunhas destas restauracións, como a película muda 'La tragedia de Xirobio', filmada en 1930 por José Signo; o traballo que promocionaba a Tintorería España de Santiago de Compostela en 1927; as pezas documentais que Eligio González rodou no Centro Galego de Bos Aires entre 1957 e 1961; e o filme 'Un viaje por Galicia', gravado entre 1953 e 1958 por Manuel Arís, galego emigrado en Montevideo.

A figura de Díaz-Noriega protagoniza abril e maio
Este novo contedor tamén dá cabida a materiais que foron dixitalizados pola Filmoteca nos últimos anos, como os documentos fílmicos do arquivo de Navantia, ou restauracións recentes, como é o caso de varias películas de José Ernesto Díaz-Noriega, figura esencial do cinema amateur español e de gran influencia para toda unha xeración de cineastas galegos a partir de que, a finais dos anos 50, establecera a súa residencia na Coruña, onde levou a cabo gran parte da súa produción. A restauración das súas obras levouse a cabo a través do programa Arquivo e Restauración da Elías Querejeta Zine Eskola de San Sebastián, en colaboración coa Filmoteca Española e a Filmoteca de Galicia e baixo a coordinación de Carolina Cappa, arquivista audiovisual especializada en preservación fílmica. As proxeccións de Materiais para unha historia do cinema en Galicia dos meses de abril e maio centraranse nestes traballos de Díaz-Noriega, comezando o vindeiro día 9 cunha escolma de curtametraxes no marco dun seminario organizado xunto á distribuidora Lost & Found. Ademais, para o 18 de abril está programada unha sesión dobre na que poderá verse a curta El Anillo e a mediometraxe Os Suevos.

Conmemoración da Revolución dos Caraveis
En colaboración coa Cinemateca Portuguesa, entre o 24 de abril e o 3 de maio na Filmoteca de Galicia proxectaranse unha serie de documentais filmados nos días da revolución portuguesa e tamén ficcións que retratan a xente nas rúas e as manifestacións, así como o proceso de reforma agraria. O ciclo '50 anos do 25 de abril' comeza na véspera desta efeméride cun dos títulos máis emblemáticos daqueles anos, 'As armas e o povo', documento histórico de valor inestimable firmado polo Colectivo de Trabalhadores da Actividade Cinematográfica. O propio día 25 haberá unha sesión de catro curtametraxes filmados entre 1975 e 1976: 1º de maio, Revolução, Cravos de Abril e Paredes Pintadas da Revolução Portuguesa. Ao día seguinte, proxéctase Scenes From The Class Struggle in Portugal, do norteamericano Robert Kramer, un dos moitos cineastas estranxeiros que viaxaron a Portugal para filmar eses feitos históricos. Finalmente, e ata as novas sesións de maio, o 30 de abril o público poderá descubrir As desventuras do Drácula Von Barreto em terras da Reforma Agrária, así como Terra de pão, terra de luta, de José Nascimento.