As torres do Gaiás acollen testemuños sonoros sobre arquitecturas desaparecidas

Presentan o proxecto Arquivo Aberto da Memoria Arquitectónica gañador do Encontro de Artistas Novos 2017

Presentan o proxecto Arquivo Aberto da Memoria Arquitectónica gañador do Encontro de Artistas Novos 2017
Desparecido edificio Castromil de Santiago de Compostela
As Torres Hejduk na Cidade da Cultura de Galicia veñen de converterse ata o 25 de novembro nun arquivo sonoro para rescatar a arquitectura galega desaparecida ou transformada. Isto é posible grazas á intervención AAMA (Arquivo Aberto da Memoria Arquitectónica), un proxecto entre o metafórico e o documental de Francisco Ramallo (Granada, 1974), gañador do Encontro de Artistas Novos 2017 da V Convocatoria de Intervencións Artísticas nas Torres Hejduk. Coa colaboración de cinco artistas galegos emerxentes que participaron no EAN da pasada edición (Estela Barone, Matías Daporta, Leyre León, Mar Suárez e Andrea Torres), este doutor en Historia da Arte levou a cabo un labor de investigación, análise e posterior recompilación de testemuños sonoros sobre edificios agora desaparecidos ou cunha función radicalmente diferente a cando os entrevistados tiveron contacto con eles. En total, case medio cento de edificios, entre os que se atopan arquitecturas emblemáticas como o Edificio Castromil, en Santiago de Compostela, construído en 1922 e derrubado en 1974; o Cine Zárate, de Mugardos (1926), agora en ruínas; os Multicines ABC, de Pontevedra; o Club Casino de Ortigueira; ou que marcaron unha época social para distintas xeracións como a Discoteca Zao, de Cambados. Deste xeito, conséguese unha memoria recuperada, composta por historias -construídas desde o afecto ou desde o anecdótico— que poden ser revividas e experimentadas por todas as persoas que se acheguen ás Torres Hejduk.