A aposta está a funcionar. Un ano despois da creación da súa sección oficial e coa necesidade de medrar como reto, o Outono Fotográfico chega á XXXI edición con máis exposicións e localizacións ca nunca e a se consolidar no ámbito internacional. A creación do Premio Galicia de FotografÃa Contemporánea marca un fito nun proceso de expansión que semella imparable.
O falecemento en 2011 de Benito Losada, promotor durante 28 deste certame, deixaba o Outono Fotográfico ourensán nunha situación indefinida. No entanto, os seus sucesores á fronte do evento, Xosé Lois Vázquez e VÃctor Neves, continuaron coa tarefa enfrontando unha decidida aposta polo crecemento como xeito de viabilizar o encontro. Asà nacÃa o pasado ano a sección oficial do Outono e se anunciaba a intención de incrementar os contactos internacionais deste evento. Coa edición que se está a celebrar por todo o paÃs, con exposicións que prolongan ata xaneiro, verifÃcase a consolidación dun encontro que ameaza con non parar a súa marcha.
A dimensión
En total son 126 exposicións e 506 artistas en 41 localidades galegas, entre elas e por vez primeira as sete cidades do paÃs, sen esquecer 38 cursos e obradoiros. A maiores, Barcelona e Portugal fan parte tamén das mostras dun evento que abandona a súa etiqueta "de Ourense" para se afianzar como multilocal. Malia ás cifras, Vázquez non quere ser triunfalista. "Non quero pecar de orgullo e falar de consolidación. Dependemos de axudas públicas e toda consolidación queda relativizada xa que en calquera momento poden minguar". No entanto, recoñece que "logo do pasado ano e do que levamos deste, si podemos concluÃr que as liñas xerais e os obxectivos que nos marcamos están a se cumprir". Se o ano pasado a presentación no Paraty em Foco de RÃo de Janeiro e a colaboración co el Fòrum Fotogrà fic de Barcelona abrÃan a xeira de contactos internacionais, este ano dous eventos portugueses, o l Festival Encontros da Imagem de Braga o iNstantes de Avintes, súmanse ás colaboracións e intercambian mostras coa cita galega."Agardamos que esta liña de internacionalización continúe pouco a pouco, porque tampouco tempos moitos medios nin cartos para viaxar".
O premio
Como a grande novidade deste ano está a convocatoria do Premio Galicia de FotografÃa Contemporánea. "Esta vén sendo a coroa coa que sempre soñamos para o Outono Fotográfico, pensamos que aÃnda podÃa quedar máis lonxe. O certame funcionou moi ben, con fotógrafos de oito paÃses e un nivel moi alto". Posesións para un esquecemento de Daniel DÃaz Trigo foi a serie que se impuxo nesta primeira edición e que lle reportou ao seu autor 16.000 euros ademais da edición dun libro e dunha exposición que prevé itinerar durante cinco anos. O premio, que nace co apoio da Deputación de Lugo e mais da ConsellarÃa de Cultura, ten a peculiaridade de aceptar traballos que se realizasen nos últimos dez anos mesmo aÃnda que estivesen parcialmente publicados.
A veteranÃa
Na súa comunicación deste ano o festival destaca a súa lonxevidade. Estamos a falar do evento fotográfico máis antigo da PenÃnsula Ibérica e, segundo apunta Vázquez, "posiblemente o segundo máis antigo do mundo só por detrás do de Arlés, que ten máis de 40 anos". A pervivencia do evento sorprende a moita xente fóra do paÃs. "En moitos lugares non nos cren ata que visitan o web e ven que non esaxeramos. Non conciben ademais que poidamos facer un evento destas dimensións, de tres meses de duracións e tantas sedes, e non entenden por qué non se coñece máis. Para nós, isto amosa o nivel de periferia que é Galicia no conxunto do Estado e Ourense dentro de Galicia". No entanto, en xeral, a aceptación é moi positiva. "aÃnda que é algo totalmente atÃpico, resulta relativamente sinxelo de explicar e de entender.
Influencia
Sen entrar a valorar a pegada que poden ter deixado tantas edicións deste encontro sobre a arte da imaxe en Galicia, o coordinador sinala que "a pervivencia do Outono ao longo dos anos indubidablemente tivo que ter unha incidencia a nivel de actividade fotográfica. É difÃcil de definir, pero sen dúbida feitos como a presenza de moitos autores de nivel internacional en diferentes edicións deixaron a súa pegada en autores máis novos". Nese sentido apuntan as posibilidades formativas que ten este evento. "SerÃa interesante empregar o Outono como instrumento de aprendizaxe, xa que achega exposicións de moi bo nivel con contextos curatoriales que explican moi ben o que se expón, e diso pódese aprender moito", sinala.
As vÃas para saÃr
Para Vázquez dúas variables explican o maior recoñecemento internacional do evento. "Por unha banda está a rede, que traballamos moito estes últimos anos ao potenciar o web e traballar moito Facebook, Twitter en Yotube", explica. "Por outra banda, o cambio de dirección que lle imprimimos ao Outono, coa sección oficial, homologou o festival internacionalmente, fai máis sinxelo presentalo fóra, aÃnda que continúe a ser unha mestura". De cara ao futuro, consolidar a vocación internacional do encontro preséntase como unha prioridade para o Outono. "Outra proposta que queremos desenvolver é consolidar, dentro dos enormes lÃmites que temos, un mercado de coleccionismo de fotografÃa en Galicia".
Dosier da exposición colectiva She loves me, she loves me not.O falecemento en 2011 de Benito Losada, promotor durante 28 deste certame, deixaba o Outono Fotográfico ourensán nunha situación indefinida. No entanto, os seus sucesores á fronte do evento, Xosé Lois Vázquez e VÃctor Neves, continuaron coa tarefa enfrontando unha decidida aposta polo crecemento como xeito de viabilizar o encontro. Asà nacÃa o pasado ano a sección oficial do Outono e se anunciaba a intención de incrementar os contactos internacionais deste evento. Coa edición que se está a celebrar por todo o paÃs, con exposicións que prolongan ata xaneiro, verifÃcase a consolidación dun encontro que ameaza con non parar a súa marcha.
A dimensión
En total son 126 exposicións e 506 artistas en 41 localidades galegas, entre elas e por vez primeira as sete cidades do paÃs, sen esquecer 38 cursos e obradoiros. A maiores, Barcelona e Portugal fan parte tamén das mostras dun evento que abandona a súa etiqueta "de Ourense" para se afianzar como multilocal. Malia ás cifras, Vázquez non quere ser triunfalista. "Non quero pecar de orgullo e falar de consolidación. Dependemos de axudas públicas e toda consolidación queda relativizada xa que en calquera momento poden minguar". No entanto, recoñece que "logo do pasado ano e do que levamos deste, si podemos concluÃr que as liñas xerais e os obxectivos que nos marcamos están a se cumprir". Se o ano pasado a presentación no Paraty em Foco de RÃo de Janeiro e a colaboración co el Fòrum Fotogrà fic de Barcelona abrÃan a xeira de contactos internacionais, este ano dous eventos portugueses, o l Festival Encontros da Imagem de Braga o iNstantes de Avintes, súmanse ás colaboracións e intercambian mostras coa cita galega."Agardamos que esta liña de internacionalización continúe pouco a pouco, porque tampouco tempos moitos medios nin cartos para viaxar".
O premio
Como a grande novidade deste ano está a convocatoria do Premio Galicia de FotografÃa Contemporánea. "Esta vén sendo a coroa coa que sempre soñamos para o Outono Fotográfico, pensamos que aÃnda podÃa quedar máis lonxe. O certame funcionou moi ben, con fotógrafos de oito paÃses e un nivel moi alto". Posesións para un esquecemento de Daniel DÃaz Trigo foi a serie que se impuxo nesta primeira edición e que lle reportou ao seu autor 16.000 euros ademais da edición dun libro e dunha exposición que prevé itinerar durante cinco anos. O premio, que nace co apoio da Deputación de Lugo e mais da ConsellarÃa de Cultura, ten a peculiaridade de aceptar traballos que se realizasen nos últimos dez anos mesmo aÃnda que estivesen parcialmente publicados.
A veteranÃa
Na súa comunicación deste ano o festival destaca a súa lonxevidade. Estamos a falar do evento fotográfico máis antigo da PenÃnsula Ibérica e, segundo apunta Vázquez, "posiblemente o segundo máis antigo do mundo só por detrás do de Arlés, que ten máis de 40 anos". A pervivencia do evento sorprende a moita xente fóra do paÃs. "En moitos lugares non nos cren ata que visitan o web e ven que non esaxeramos. Non conciben ademais que poidamos facer un evento destas dimensións, de tres meses de duracións e tantas sedes, e non entenden por qué non se coñece máis. Para nós, isto amosa o nivel de periferia que é Galicia no conxunto do Estado e Ourense dentro de Galicia". No entanto, en xeral, a aceptación é moi positiva. "aÃnda que é algo totalmente atÃpico, resulta relativamente sinxelo de explicar e de entender.
Influencia
Sen entrar a valorar a pegada que poden ter deixado tantas edicións deste encontro sobre a arte da imaxe en Galicia, o coordinador sinala que "a pervivencia do Outono ao longo dos anos indubidablemente tivo que ter unha incidencia a nivel de actividade fotográfica. É difÃcil de definir, pero sen dúbida feitos como a presenza de moitos autores de nivel internacional en diferentes edicións deixaron a súa pegada en autores máis novos". Nese sentido apuntan as posibilidades formativas que ten este evento. "SerÃa interesante empregar o Outono como instrumento de aprendizaxe, xa que achega exposicións de moi bo nivel con contextos curatoriales que explican moi ben o que se expón, e diso pódese aprender moito", sinala.
As vÃas para saÃr
Para Vázquez dúas variables explican o maior recoñecemento internacional do evento. "Por unha banda está a rede, que traballamos moito estes últimos anos ao potenciar o web e traballar moito Facebook, Twitter en Yotube", explica. "Por outra banda, o cambio de dirección que lle imprimimos ao Outono, coa sección oficial, homologou o festival internacionalmente, fai máis sinxelo presentalo fóra, aÃnda que continúe a ser unha mestura". De cara ao futuro, consolidar a vocación internacional do encontro preséntase como unha prioridade para o Outono. "Outra proposta que queremos desenvolver é consolidar, dentro dos enormes lÃmites que temos, un mercado de coleccionismo de fotografÃa en Galicia".
GalerÃa: Outono Fotográfico 2013
Aude Leonard. FotografÃa da serie Slumberland. Fonte: Outono Fotográfico
Imaxe de Naturaleza artifical, de Cynthia Nudel
Fonte: Outono Fotográfico
David Salcedo. Rendición
Fonte: Outono Fotográfico
David Simon Martret. Austrralian dream
Fonte: Outono Fotográfico
Alvaro Laiz e David Rengel. Future Plans
Fonte: Outono Fotográfico
Ocultacións e inexistencias. Daneil DÃaz Trigo
Fonte: Outono Fotográfico
Xulio Correa. Take my picture
Fonte: Outono Fotográfico
Fonte: Outono Fotográfico