Experimentar coas imaxes

O CGAC achega a primeira retrospectiva de James Welling en España

Diary Landscape A15, 1977-1986
Diary Landscape A15, 1977-1986
Son unhas cento cincuenta obras que exhiben os inicios, as primeiras etapas experimentais de James Welling (Hatford, Conética, 1951), unha das figuras máis relevantes da fotografía actual. Pódense ver no CGAC baixo o título de The mind on fire ( ata o 16 de xuño) logo de chegar, con novas pezas, da Milton Keynes Gallery do Reino Unido aliados nesta mostra. A exposición dá a coñecer a unha das figuras fundamentais da Pictures Generation, autores que apostaron pola creatividade fotográfica e inserir este medio na corrente máis popular da arte contemporánea.

James Welling non é un descoñecido para o público galego. Na exposición a propósito de Jeff Wall (a finais de 2012) xa se puido ver unha pequena mostra do seu traballo. De feito, para Miguel von Hafe, o director do CGAC, a relación entre a obra de Jeff Wal e James Welling garda certas similitudes porque “son dúas maneiras de achegarse á fotografía pictórica”.

Con todo pero o traballo de Welling é diferente, sobre todo porque exhibe a faceta menos coñecida do creador, a que fai referencia á súa primeira época, entre os anos 70 e 80. “Esta é unha exposición de arquivo, na que ademais lle pedimos que exhibirá material de documentación desa obra” asegurou Anthony Spira, comisario da exposición e que xustifica a presenza de anotacións e obxectos que foron forografados por Welling hai case dúas décadas.

Nesa intención de amosar a xénese do traballo de quen hoxe é unha referencia fundamental no eido da fotografía, “The mind on Fire” exhibe algúns dos traballos seus tarballos iniciais, froito da experimentación. Pódense ver así as imaxes polaroid que meteu no forno para conseguir cores máis brillantes, ou as fotografías que tomou con caixas de zapatos.

The Mind on Fire

The Mind on Fire

B35 April, 1980 Xelatina de prata Gelatina de plata Gelatin silver print 24,1 x 19,7 cm

Black Drawings, 1986-1987. Tinta sobre papel

Black Drawings, 1986-1987. Tinta sobre papel

The Waterfall, 1981 Xelatina de prata virada a ouro

The Waterfall, 1981 Xelatina de prata virada a ouro

Diary Landscape A105, 1977-1986 Xelatina de prata

Diary Landscape A105, 1977-1986 Xelatina de prata

Gelatin photograph 45, 1984 Impresión con chorro de tinta

Gelatin photograph 45, 1984 Impresión con chorro de tinta

Hands #1, 1975 Impresión Iris

Hands #1, 1975 Impresión Iris

LA-C33, 1977-1978 Xelatina de prata

LA-C33, 1977-1978 Xelatina de prata

Summation, 1981 Impresión con chorro de tinta

Summation, 1981 Impresión con chorro de tinta