O noso paÃs está construÃdo a partir da pedra como pegada cultural. A mostra Gallaecia Petrea, comisariada por Miguel Fernández Cid canda especialistas en diferentes épocas, representa no Museo de Galicia a evolución cultural de Galicia a través do emprego da pedra nas súas manifestacións funcionais, relixiosas ou artÃsticas. O resultado é unha visión do paÃs ao longo dos séculos.
Desde a prehistoria ata o mundo contemporáneo. Desde o sagrado ata o profano, desde o ornamento ata o enigmático. Esta é a presenza da pedra en Galicia, un paÃs que empregou principalmente o granito desde a prehistoria como material no que inmortalizar a secuencia de visións do mundo. Asà se aprecia nas diferentes plantas do recén inaugurado Museo de Galicia da Cidade da Cultura, o último dos edificios en abrirse ao público.
A exposición está dividida en épocas, e cada época contou cun especialista dedicado. A Prehistoria a Ignacio Vilaseco, da Dirección Xeral de Patrimonio; a época romana ao catedrático emérito da Universidade de Santiago Antonio Colmenero, a medieval a Carlos Valle, a Moderna a Ana Goy Diz e a Contemporánea a Miguel Fernández Cid, que ademáis foi comisario xeral da exposición. A maiores, o catedrático de XeoloxÃa Vidal Romanà encargouse da parte de XeoloxÃa, se cadra a máis diferenciada da exposición. Se todas as áreas están orientadas á exhibición de pezas pétreas, a área de XeoloxÃa, canda unha maxestuosa fotografÃa do Pindo, presenta esencialmente coleccións bibliográficas e documentais ao redor do estudo da ciencia da xeoloxÃa en Galicia, prestando especial atención ao Laboratorio de XeoloxÃa de Laxe, fundado por Parga Pondal despois da Guerra Civil. A exposición contou cun orzamento de 1,5 millóns de euros, e segue o ronsel doutras importantes exposicións públicas como Galicia no Tempo.
A exposición distribúese cunha estética "pobre". As pezas están depositadas sobre caixas de madeira sen varnizar cunha pequena ficha lateral. Algunhas delas, especialmente no ámbito da prehistoria e romanización, son pezas senlleiras da historia de Galicia. Hai guerreiros, trisqueis, aras romanas (unha dedicada a Diana por un intrigante devoto, que tivo unha "visión"), unha sorte de braseiro que facÃa de iluminador procedente da Torre de Hércules e moitos elementos máis. En xeral, tamén faltan como é obvio, numerosas pezas posteriores, da arte relixiosa, que están incrustadas e localizadas aÃnda nos seus movementos e, xa que logo, non se poden retirar.
Desde a prehistoria ata o mundo contemporáneo. Desde o sagrado ata o profano, desde o ornamento ata o enigmático. Esta é a presenza da pedra en Galicia, un paÃs que empregou principalmente o granito desde a prehistoria como material no que inmortalizar a secuencia de visións do mundo. Asà se aprecia nas diferentes plantas do recén inaugurado Museo de Galicia da Cidade da Cultura, o último dos edificios en abrirse ao público.
A exposición está dividida en épocas, e cada época contou cun especialista dedicado. A Prehistoria a Ignacio Vilaseco, da Dirección Xeral de Patrimonio; a época romana ao catedrático emérito da Universidade de Santiago Antonio Colmenero, a medieval a Carlos Valle, a Moderna a Ana Goy Diz e a Contemporánea a Miguel Fernández Cid, que ademáis foi comisario xeral da exposición. A maiores, o catedrático de XeoloxÃa Vidal Romanà encargouse da parte de XeoloxÃa, se cadra a máis diferenciada da exposición. Se todas as áreas están orientadas á exhibición de pezas pétreas, a área de XeoloxÃa, canda unha maxestuosa fotografÃa do Pindo, presenta esencialmente coleccións bibliográficas e documentais ao redor do estudo da ciencia da xeoloxÃa en Galicia, prestando especial atención ao Laboratorio de XeoloxÃa de Laxe, fundado por Parga Pondal despois da Guerra Civil. A exposición contou cun orzamento de 1,5 millóns de euros, e segue o ronsel doutras importantes exposicións públicas como Galicia no Tempo.
A exposición distribúese cunha estética "pobre". As pezas están depositadas sobre caixas de madeira sen varnizar cunha pequena ficha lateral. Algunhas delas, especialmente no ámbito da prehistoria e romanización, son pezas senlleiras da historia de Galicia. Hai guerreiros, trisqueis, aras romanas (unha dedicada a Diana por un intrigante devoto, que tivo unha "visión"), unha sorte de braseiro que facÃa de iluminador procedente da Torre de Hércules e moitos elementos máis. En xeral, tamén faltan como é obvio, numerosas pezas posteriores, da arte relixiosa, que están incrustadas e localizadas aÃnda nos seus movementos e, xa que logo, non se poden retirar.
Estela de Pedra Alta. Castrelo de Val (Ourense). Foto: Gallaecia Petrea.
Lousas B e D da cista da Insua (Borneiro). Foto: Gallaecia Petrea
Relevos de VilarÃn, Becerreá (Lugo). Séculos I-II. Foto: Gallaecia Petrea.
Venus de Vidago. Adscrición posiblemente romana. Chaves. Foto: Gallaecia Petrea
Capitel de Setecoros (Valga). Século VI. Foto: Gallaecia Petrea
Fragmento de altar pétreo. San Salvador de Vilar de Donas. Finais do XVI. Foto: Gallaecia Petrea
Unha escolma da exposición
Relevo da Virxe co Neno. Ourense. Foto: Gallaecia Petrea.