Visitas virtuais ao museo

Un web do Ministerio de Cultura permite coñecer polo miúdo coleccións de museos galegos

Coñecer desde a casa as coleccións dalgúns dos museos máis importantes do país. Esta é a opción que achega o web Ceres do Ministerio de Cultura. O proxecto oferta un catálogo en liña con exhaustivas fichas dos centros integrados na Rede Dixital de Coleccións de Museos de España. Entre estes, atopamos espazos referenciais para Galicia como o Museo do Castro de Viladonga, o de Belas Artes da Coruña ou mesmo o Arqueolóxico de Ourense, que leva anos fechado e que nos permite así botarlle un ollo á súa colección.

Cer.es é o nome do proxecto co que o Ministerio de Cultura achega a Internet unha selección dos centros que fan parte da Rede Dixital de Coleccións de Museos de España, un total de 73 centros na súa maioría centrados no patrimonio arqueolóxico e artístico. O proxecto achega fichas exhaustivas que catalogan cada un dos bens que se poden consultar no web. Datos como as medidas, datacións, unha descrición, a súa explicación, bibliografía relacionada ou o contexto aparecen canda a imaxes dos elementos.

Dentro dos centros do noso país, atopamos, cunha maior ou menor representacions, coleccións do
Museo do Castro de Viladonga, o Museo de Belas artes da Coruña, o Museo das Peregrinacións de Santiago, o Museo Etnolóxico de Ribadavia e mais o Museo Massó. A estes débese engadir o caso particular que supón o Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense, que ten pecualirade de que, ao levar anos fechado, oferta mediante este web o princial xeito de coñecer os seus bens máis destacados.

Debemos pensar que, aos bens depositados nos centros galegos, engádese neste catálogo unha amplísima seleccións de restos arqueolóxicos e obras de arte orixinados no noso país ou vencellados co mesmo e que se atopan espallados por todo o Estado. Así, por exemplo, mediante a busca de termos como Sargadelos, podemos observar todas a pezas orixinarias desta fábrica disipoñibles neste catálogo. De xeito semellante, buscas con outros termos permítennos atopar mesmo pezas que pasaron en itinerancia no noso país, como é o caso dunha completa colección de cadros de Sorolla.

Unha ferramenta de grande interese para investigadores e público en xeral interesado en coñecer un pouco máis do noso patrimonio.

Fondos do Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense

Fondos do Museo do Castro de Viladonga

Fondos do Museo de Belas artes da Coruña

Fondos do Museo das Peregrinacións

Fondos do Museo Etnolóxico de Ribadavia

Fondos do Museo Massó

Retrato de Emilia Pardo Bazán. Museo de Belas Artes da Coruña

Retrato de Emilia Pardo Bazán. Museo de Belas Artes da Coruña

Da autoría de Joaquín Baamonde. Fotografía: Xis Imaxen

Vieira. Museo das Peregrinacións

Vieira. Museo das Peregrinacións

Vieira natural (Pecten Máximus) de cor branquecina. Na parte superior presenta dúas perforacións. A proximidade do achado á chamada torre de D. Cresconio permite determinar 1120 como data ante quem para a súa cronoloxía dado que foi o ano en que Xelmírez derrubou dita torre para continua-la construcción do corpo da catedral románica. Texto: Cer.es

Galería: Fondos galegos no web do Cer.es

Galería: Fondos galegos no web do Cer.es

Galería: Fondos galegos no web do Cer.es Cabeza atopada no Castro de Rubiás. Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense. Cabeza de guerreiro de magnífica execución na que o artífice procura traballar coidadosamente todos os elementos anatómicos, ata o punto que hai nela un halo que a diferenza e a individualiza. No rostro, onde se alternan os trazos alongados e suaves das fazulas, con outros máis duros como a liña que marca a mandíbula. Os ollos son amendoados e avultados, sen sinalar as pupilas, e enmarcados polas liñas das cellas. O nariz, prominente e ancho na súa base, foi restaurada cando a peza efectuou a súa entrada no Museo. Un suave "rictus", que rodea a unha boca pechada e de beizos apenas perfilados, dálle un aire de melancólica retranca na face. As orellas, de anatomía perfecta, son grandes e pegadas ao cranio arredondado. O cabelo está insinuado por un lixeiro reborde na zona occipital. Orna o seu colo un torques, perfectamente visible na caluga e nos laterais. Fotografía: Fernando del Río Martínez Texto: Catálogo Cer.es

Puñal (S.II-V dC.). Museo do Castro de Viladonga

Puñal (S.II-V dC.). Museo do Castro de Viladonga

Con empuñadura de sección circular(con concrecións irregulares), rematada en botón plano, baixo del se advirte o arrinque dunhas posibles antenas. O´ricasos´ está roto nun lado;folla triangular alargada, con nervio central polas duas caras. Fotografía: Marta Cancio Texto: Cer.es

Roda de fiar con dobre correa de transmisión. Museo Etnolóxico de Ribadavia

Roda de fiar con dobre correa de transmisión. Museo Etnolóxico de Ribadavia

Orixinaria de Monforte de Lemos

Plancha litográfica. Museo Massó

Plancha litográfica. Museo Massó

Prancha litográfica na que figuran 4 corpos para fabricación de latas de conserva da marca MASSÓ HERMANOS, S.A; van decoradas con motivos e letras en amarelo, vermello e negro sobor dun fondo de cor dourado. No centro leva a imaxen dun peixe de cor negro. Texto: Cer.es

Ligazóns