Adaptar a cultura

Santiago acollerá un encontro sobre os diferentes modos de crear cultura

Museos portátiles, cartografías dixitais sobre o mundo mariño, reconstruir os instrumentos do Pórtico da Gloria a través dun móbil con conexión a internet… estas son as novas formas da cultura. Destas posibilidades e doutros proxectos, virtuais e físicos, nos que o público ten moito que dicir, falarase no Mercado Atlántico de Creación Contemporánea que arrinca o vindeiro día 10 en Santiago de Compostela.

A cultura xa non son obxectos físicos como un libro, un disco ou un cadro. O que importa xa non é o producto final senón o proceso creativo do artista. Na cultura do século XXI o público xa non é un mero espectador senón que forma parte activa. Para complicar a ecuación, están as novas tecnoloxías como soporte e como parte. O Mercado Atlántico de Creación Contemporánea (MACC) reunirá a artistas, creadores, intelectuais e público que falarán das novas posibilidades das industrias culturais, como iso afecta aos territorios e aos novos escenarios.

Os obxectivos
“O obxectivo do MACC é crear unha alternativa aos mercados de exhibición no campo da música das artes plásticas, que existen procesos creativos e non produtos” explica a coordinador do mercado, Beatriz García. Non se trata dun mercado da cultura ao uso, de como poderíamos ser o Cultur.gal no que o público poida asistir a comprar produtos físicos, senón que se trata como un mercado das ideas, de como ir construíndo a cultura actual. Por iso, este encontro que se desenvolve do 10 ao 12 de setembro (de venres a domingo) conta con talleres prácticos (con e sen participación de público), xornadas de debate e de reflexión, laboratorios de experimentación e xornadas de exhibición.

Só neste marco se poden entender algunhas das iniciativas que se exhibirán ao abeiro deste particular mercado. Entre elas, destaca un obradoiro para construir museos portátiles (eles chámanlle “antimuseos” ) que ten a finalidade de exhibir obras de arte e, ao mesmo tempo, xerar espazo público porque pola súa mobilidade se poden situar en calquera espazo. Pero isto é só un exemplo do que se poderá ver en Santiago o vindeiro fin de semana, xa que tamén se poderá ver as aplicación das realidade aumentada para ámbito cultural, é dicir, a creación de capas de información sobre mundos físicos que sirve para achegar información extra. Nesta liña, Julián Flores falará do proceso de recontruír os instrumentos do pórtico da gloria para ser escoitados e conseguir información a través dalgún dispositivo móbil. Pero hai moito máis, como a presentación de Altafonte, unha distribuidoras de música tanto física como dixital na que preside Fernando Luaces (fundador da discográfica galega Boa Music, o selo especializado de hip hop en español máis importante do mundo).

Xunto coa presentación de proxectos tamén haberá ocos para as exhibicións. O formato Pecha Kucha Night (un formato de presentación 20 x 20, na que cada relator unicamente dispón de 20 imaxes e 20 segundos para comentar cada unha delas) que dará conta, en dúas sesións, de pequenas pílulas de produtos culturais: desde a elaboración da película 3D O Apóstolo ata as linguaxes de arte contemporánea para a empresa.

A iniciativa
Hai un ano, a Asociación Culutral Atlantic Connection, unha plataforma en liña que conecta a profesionais e empresas de diferentes lugares do mundo, decidiu reunirse nas illas Canarias. Daquel traballo xurdiu unha Maccnifesto que sentou como eixe gravitatorio do seu proxecto o proceso creativo. “Este ano pensamos que ademais de poñer o énfase no proceso e non no resultado, engadímoslle ademais que debe ser colaborativo, participativo” apunta a coordinadora do Macc, Beatriz García. Esta edición, predica co exemplo, e os proxectos e ideas que se presentan non foron a “instancia de parte”, senón que lle foron presentados nas diferentes convocatorias públicas que se foron abrindo ao longo dos últimos meses. Pero a verdadeira proba, será a partir do día dez, cando o público asistente (sea profesiona ou afeccionado) se implique e participe neste mercado das ideas para mellorar eses procesos da e-cultura que veñen para quedarse.