O que comezou sendo unha exposición artÃstica de calado internacional, acabou por converterse nunha rocambolesca historia anegada de denuncias, neglixencias e conflictos xurisdiccionais de ámbito internacional. O fiscal pide para Leonardo Patterson, o costarricense propietario da colección (valorada en 72 millóns de euros) penas de cárcere, sesenta millóns de multa e que as máis de mil pezas da mostra O espÃrito da América Prehispana, que chegaron a Santiago para unha exposición, acaben engrosando as arcas do Patrimonio Español por pasar en España máis de dez anos.
Son máis de mil pezas, únicas no mundo, dunha colección de arte precolombina que se presentou ao público en 1996 co gallo da exposición O espÃrito da América Prehispana. A mostra chegou a Santiago da man dun coleccionista privado Leonardo Patterson e foi un éxito de público. Os problemas comezaron unha vez que a exposición pechou as súas portas. O material depositouse nos baixos dun chalé ás aforas de Santiago e alà repousaron ata o 2007, cando un xulgado peruano solicitou a devolución dese patrimonio alegando que fora expoliado (do Cerro da Mina, unha mirámide do século I). Descubreuse entón que Patterson non era o filántropo que parecÃa e iniciouse un proceso de investigacion no que estivo implicada a Brigada de Patrimonio do Corpo Nacional e PollicÃa e a fiscalÃa especializada en Patrimonio do TSXG. Parte desa colección devolveuse a Perú e outros paÃses iniciaron trámites semellantes (Panamá, Mexico, Costa RicaÂ…). No entanto se dilucidaban esas denuncias, en abril de 2008 un operario empaquetou todo o legado e pagou os anos de almacenaxe e puxo rumbo cara a Alemaña. A policÃa localizou todo o material en Munich semanas despois e o proceso rematou coa dentención de Patterson. O coleccionista costarricense senta no bando dos acusados desde que hai unha semana se iniciara a vista oral. O fiscal pide dous anos de cárcere, sesenta millóns de multa e que a colección sexa declarada Patrimonio Español.
Son máis de mil pezas, únicas no mundo, dunha colección de arte precolombina que se presentou ao público en 1996 co gallo da exposición O espÃrito da América Prehispana. A mostra chegou a Santiago da man dun coleccionista privado Leonardo Patterson e foi un éxito de público. Os problemas comezaron unha vez que a exposición pechou as súas portas. O material depositouse nos baixos dun chalé ás aforas de Santiago e alà repousaron ata o 2007, cando un xulgado peruano solicitou a devolución dese patrimonio alegando que fora expoliado (do Cerro da Mina, unha mirámide do século I). Descubreuse entón que Patterson non era o filántropo que parecÃa e iniciouse un proceso de investigacion no que estivo implicada a Brigada de Patrimonio do Corpo Nacional e PollicÃa e a fiscalÃa especializada en Patrimonio do TSXG. Parte desa colección devolveuse a Perú e outros paÃses iniciaron trámites semellantes (Panamá, Mexico, Costa RicaÂ…). No entanto se dilucidaban esas denuncias, en abril de 2008 un operario empaquetou todo o legado e pagou os anos de almacenaxe e puxo rumbo cara a Alemaña. A policÃa localizou todo o material en Munich semanas despois e o proceso rematou coa dentención de Patterson. O coleccionista costarricense senta no bando dos acusados desde que hai unha semana se iniciara a vista oral. O fiscal pide dous anos de cárcere, sesenta millóns de multa e que a colección sexa declarada Patrimonio Español.